یک شرکت فومیگیشن و کنترول آفات قرنطینی در کابل افتتاح شد

user-admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۴ - ۹:۲۶
کابل کې د قرنطیني آفتونو د کنټرول او فومیګېشن شرکت پرانیستل شو

 

یک شرکت فومیگیشن و کنترول آفات قرنطینی به نام "خالد زیبر" به منظور فومیگیشن  یا تعقیم کاری محصولات زراعتی و قرنطین کنترول آفات به همکاری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در ناحیه نهم شهر کابل واقع پارک‌های صنعتی افتتاح شد
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری در افتتاح این شرکت گفت:« امنیت در سراسر افغانستان تآمین است تاجران و سکتور‌های خصوصی به مردم صادقانه خدمت کنند، مردم افغانستان نیاز به خدمت دارند». 
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری همچنان از ساخت یک طرزالعمل جهت ایجاد سهولت برای سرمایه گذارن در وزارت زراعت سخن زده افزود: یک طرزالعمل جامع را می‌سازیم تا بتوانیم مطابق آن به سرمایه گذاران و تاجران زمینه کار و سرمایه گذاری را فراهم بسازیم و از آن طریق به مشکلات و موانع سد راه سرمایه گذاران سکتور زراعت وسیار بخش‌ها رسیده گی نماییم".
در همین حال انجنیر عتیق الله مسلم رییس حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت روی آفات و امراض میوه جات و نباتات صحبت کرده گفت: با معیاری ساختن محصولات زراعتی صادرات را افزایش داده و با کیفیت بلند محصولات زراعتی کشور خود را به خارج صادر می نماییم تا هم کیفیت محصولات حفظ شود و هم معیاری های جهانی برآورده شود".
درافتتاح این شرکت مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری، ذکریا نوری نماینده شرکت، انجنیر عتیق الله مسلم رئیس حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت،  حاجی اختر رئیس اتحادیه میوجات و حضرت ولی رئیس اتحادیه سبزیجات، شماری از تاجران و خبرنگاران اشتراک نموده بودند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در نظر دارد که زمینه سرمایه گذاری را برای تاجران ملی و بین المللی در سکتور زراعت و مالداری مهیا و سهولت های لازم را برای آنها فراهم نماید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS