آغاز برنامه مبارزه علیه کنه‌های انتقال دهنده بیماری تب کانگودر ولسوالی‌های ولایت کابل 

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ - ۱۵:۱۹
آغاز برنامه مبارزه علیه کنه‌های انتقال دهنده بیماری تب کانگودر ولسوالی‌های ولایت کابل 

۲۴ جدی ۱۴۰۲ هـ.ش
ریاست زراعت ولایت کابل در همکاری سازمان خوراک و زارت ملل متحد کمپاین مبارزه علیه بیماری تب خون دهنده کانگو را در مرکز و‌ ولسوالی‌های ولایت کابل آغاز نمود.
در این برنامه پرسونل فنی و مسلکی این آمریت مالداری و صحت حیوانی اداره زراعت با جمعی از  مفتشین کنترول محصولات حیوانی برنامه‌های آموزشی نیز را در رابطه به جلوگیری از شیوع مرض متذکره برای ۲۰۰ نفر از قصابان نواحی شهر‌کابل برگزار نمودند.
ضمنا کارمندان ساحوی و مسئولان کلینیک‌های صحت حیوانی به تعداد ۳۰۰ نموده خون، سیروم خون از کنه‌ها از حیوانات مصاب به مرض جمع‌آوری نموده و به لابراتور جهت تشخیص انتقال داده اند .
همچنان به تعداد ۵۰۰۰  طویله در مرکز و ولسوالی ها از طرف‌کارمندان این آمریت دوا پاشی گردیده و جهت آگاهی عامه‌ بروشرها نیز تشریح و توزیع گردید .

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS