تلاش های ریاست زراعت ولایت بادغیس جهت حفاظت و توسعه منابع طبیعی

user-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲ - ۱۵:۱۵
تلاش های ریاست زراعت ولایت بادغیس جهت حفاظت و توسعه منابع طبیعی

 ریاست زراعت ولایت بادغیس به ادامه فعالیت‌های قبلی در بخش تنظیم منابع طبیعی و علفچر در چوکات برنامه ملی تنظیم منابع طبیعی فعالیت‌های کثیری را انجام داده که این فعالیت ها زمینه کاری را برای صدها تن از باشنده گان آن ولایت ایجاد نموده.
اعمار دو باب ذخیره آبی خاکی هر یک به ظرفیت ۱۵۰۰ متر مکعب جهت تهیه آب برای مواشی مالداران در ولسوالی قادس، قرنطین ساحه ۶۳ هکتار علفچر  عامه به منظور احیای دو باره، تنظیم  ساحه ۱۰۰۰هکتار علفچر به سیستم چرای متناوب جهت جلوگیری از  تخریب علفچر، اعمار ۱۷۱ بنج مارک(چیگه محلی) جهت مشخص ساختن علفچر،  اعمار ۹۵متر مکعب گابیون در ساحه علفچرها بخاطر جلوگیری از فرار آب‌های موسومی و فرسایش خاک، آموزش ۱۰۰ نفر مالدار در قسمت اهمیت منابع طبیعی، علفچرها و رویش استفاده بهتر از علفچرها.
با تطبیق این پروژه‌ها آمریت منابع طبیعی  ریاست زراعت بادغیس توانسته ‌است ضمن آنکه ساحه وسیعی  از علفچرها را تنظیم کند زمینه۱۶۱۵ روز کاری را برای صدها تن از مردم ایجاد نماید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS