۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛ کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۵/۶ - ۱۳:۵۰
۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛ کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد
۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده نیز توزیع می‌شود؛
کار ساخت ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز در ننگرهار آغاز شد
۶ اسد ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای دهقانان ولایت ننگرهار ۳۵۰ ذخیره‌خانه پیاز اعمار و برای زنان زراعت‌پیشه‌ی این ولایت، ۲۰۰ دستگاه خشک‌کننده‌ی محصولات زراعتی را توزیع می‌کند.
انعام‌الله صافی رییس زراعت ننگرهار می‌گوید، این کارها به منظور کاهش خطرات محصولات زراعتی و حمایت از دهقانان صورت می‌گیرد. آقای صافی می‌گوید: «سالانه ۳۰ هزار تن تولید داریم، برای نگهداری حاصل پیاز، این ذخیره‌خانه‌ها را می‌سازیم، پس از اعمار آن هزاران تن پیاز در آن نگهداری می‌شود و در فصل‌های مختلف و به قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود.»
هزینه‌ی این فعالیت‌ها در طرح مدیریت محصولات زراعتی برای حمایت از دهقانان و اشتغال‌زایی گنجانیده شده بود.
خلیل‌الله باشنده‌ی روستای مفتی ولسوالی رودات است که از این پروژه مستفید شده است. او می‌گوید: «زمین‌هایم را پیاز می‌کارم از همین خاطر ذخیره‌خانه برایم می‌سازند، پنج نفر روزانه همراهم کار می‌کنند، این ذخیره‌خانه برای نگهداری تولید ما خیلی مفید است. چون وقتی ما حاصل پیاز را بر می‌داریم، قیمت پیاز در بازار پایین است، حال که وزارت زراعت برایم ذخیره‌خانه می‌سازد، تا شش ماه در آن پیاز نگهداری می‌شود و در زمان مناسب که قیمت آن بهتر باشد، می‌فروشمش.»
در عین حال سلیمان از باشنده‌گان ولسوالی رودات می‌گوید، یک هفته می‌شود که در این پروژه مصروف کار شده است. «در زمان قرنطین بی‌کار بودیم، حال مصروف شدیم و روزانه ۵۰۰ افغانی می‌گیرم، از این کار خوشحال هستیم.»
برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی را به منظور افزایش عمر محصولات و کارآفرینی وزارت زراعت طرح کرده است. این برنامه توسط شورای عالی اقتصادی منظور و از جانب محمداشرف غنی رییس جمهور کشور منظور شده است.
این برنامه، تمامی ۳۴ ولایت کشور را تحت پوشش گرفته است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS