۱۲.۵ تُن پیاز زعفران به خانم‌های زعفران‌کار زون غرب توزیع شد

mail-admin
شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۲ - ۱۶:۱۸
۲۰ سرطان ۱۳۹۸ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق پروژه ملی باغداری و مالداری خود ۱۲.۵ تن پیاز زعفران را برای خانم‌ها در زون غرب توزیع کرد. روند توزیع این پیازها، در محفلی که در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات آغاز شد. از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرام پیاز ۱۰هزار و ۹۵۰ کیلوگرام آن در ولایت هرات و باقی‌مانده در ولایت بادغیس به خانم‌های زعفران‌کار که قبلاً سروی شده‌اند توزیع می‌گردد. برای هر خانم ۱۵۰ کیلوگرام پیاز توزیع می‌شود که این مقدار در محدوده ۲۵۰ مترمریع زمین کشت می‌شود. قابل ذکر است که پیش از این، آموزش‌های لازم برای کاشت و نگهداری پیاز زعفران به خانم‌های مستفدشونده داده شده و کشت‌وکار تحت نظر کارمندان ساحه‌ای وزارت زراعت صورت می‌گیرد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

دیدار معین زراعت و مالداری وزارت زراعت با سفیر افغانستان در امارات متحده عرب

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت در دفتر کارش با مولوی بدرالدین‌ حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عرب دیدار نمود.
در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌های در بخش. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۱۰:۱۹
Background image

مسوولان موسسه پاملرنه پلان  پروژهای زراعتی‌شان را در ولایت بلخ با وزارت زراعت شریک کردند

مسوولان پروژه پاملرنه پلان اضافه از ۱۰ پروژه را که قرار است در ولایت بلخ تطبیق شود به مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری توضیح دادند.
این پروژه‌ها. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۵۸
Background image

از جریان احداث چکدم  در ولسوالی قرغان ولایت فاریاب نظارت شد 

از پروژه آبیاری اعمار چکدم ولسوالی قرغان که بودجه  آن از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری تمویل می گردد توسط هیت منتخب مقام ولایت فاریاب نظارت به عمل آمد.
این هیئت متشکل از نمایندگان. . .

BACK TO NEWS