یک هزار و ۵۰۰ جریب باغ میوه در شمال کشور ساخته شد

content_admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۷ - ۱۴:۱۳
 یک هزار و ۵۰۰ جریب باغ میوه در شمال کشور ساخته شد

۷ دلو ۱۳۹۸
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در ولایت‌های شمالی کشور، پس از سروی زمین‌های باغداران، یک هزار و ۵۵۲ جریب باغ میوه‌های مختلف را برای آنان ساخت. این کار را وزارت زراعت، به واسطه‌ی پروژه‌ی باغداری و مالداری خود عملی کرده است.
این مقدار باغ از آغاز کمپین خزانی امسال به این‌سو به صورت معیاری ساخته شده است.
احمدفهیم جباری هم‌آهنگ‌کننده‌ی پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری در زون شمال، «از جمله این یک هزار و ۵۵۲ جریب باغ جدید در زون شمال، ۵۷۵ جریب در ولایت بلخ، ۴۳۴ جریب در ولایت فاریاب، ۱۹۹.۵ جریب در ولایت سرپل، ۲۳۸ جریب در ولایت جوزجان و ۱۰۵.۵ جریب در ولایت سمنگان، به شکل عصری و معیاری ساخته شده است.»
در کمپین سال روان نهال‌های تصدیق‌شده‌ی میوه‌های بادام، انگور، سیب، ناک، شفتالو، آلو، گیلاس، چهارمغز و انار برای باغدارانی توزیع شد که قبلاً از سوی کارمندان ترویج باغداری پروژه ملی باغداری و مالداری در این ولایات، زمین‌های‌شان سروی و تأیید شده بود.
باید گفت که وزارت زراعت، از آغاز فعالیت پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری‌اش تا این دم، در زون شمال کشور بیش‌ از ۵۰ هزار جریب باغ میوه ساخته است که از ثمره این باغ‌ها، همه‌ساله باغداران شمال کشور صدها میلیون افغانی درآمد دارند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS