کمیته اضطراری به منظور رسیده گی به مشکلات مالدارن در بغلان ایجاد شد 

mail-admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۱۰:۳۸
کمیته اضطراری به منظور رسیده گی به مشکلات مالدارن در بغلان ایجاد شد 

۱۳ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش
کمیته اضطراری به رهبری مولوی حمد الله مبارک معاون ولایت بغلان با حضور ادارات مختلف به منظور رسیدگی به مشکلات مردم که از اثر حوادث طبیعی که به دلیل ریزش برف های اخیر ایجاد شده است و تامین علوفه برای مالدارن برگزار شد.
 این کمیته تحت ریاست مولوی حمدالله مبارک معاون ولایت بغلان با عضویت قاری محراب الدین بلال ریس زراعت، ریس اقتصاد، ریس انکشاف دهات، ریس حوادث، آمر سرحدات اقوام و قبایل و مسول سره میاشت و مسولین موسسات همکار در ولایت بغلان برگزار گردید، که مولوی حمدالله مبارک معاون ولایت بغلان برای همه اعضای کمیته هدایت لازم  ارایه فرموده گفت؛ ولایت بغلان از جمله ولایات سرد سیر و اکثر مردم شان مالدار هستند. با همچون برف باری های پی هم با مشکلات زیاد مواجه می‌شوند  پس برای همه مسولین نظامی و ملکی لازم است با تمام توان، قدرت و هماهنگی کامل به مشکلات مردم نجیب و شریف این ولایت رسیدگی لازم نمایند.
قابل یاد آوری است رهبری مقام ولایت بغلان ادارات دولتی ملکی و نظامی ذیربط را جهت رسیدگی عاجل با موقع به مشکلات مردم ولایت بغلان ناشی از برف باری‌های مسلسل اخیر توظیف نموده است و میتوان از اجرات قوماندانی امنیه، قوماندانی لوا، ریاست زراعت، ولسوالان یاد کرد.
همچنان قاری محراب الدین بلال ریس زراعت، آبیاری و مالداری و ریس کمیته اضطراری این ولایت با پلان منظم به منظور رسیدگی به مشکلات مردم مالدار ولایت بغلان  که ناشی از برف باری های مسلسل تلاش  می‌نمایند تا با تدابیر منظم با مالداران متضرر شده و گیر مانده در  برف کمک نموده و علوفه مورد نیاز را برای شان برساند.
قاری  محراب الدین با اعضای کمیته اضطراری به حضور داشت عبدالستار جلالی ولسوال بغلان مرکزی و مسولین دیگری آن ولسوالی زمینه انتقال علوفه حیوانی برای مالداران که مواش شان از ولسوالی های خوست، فرنگ، نهرین، بنو، اندارب‌ها ، دهنه غوری، دند غوری و پلخمری که جهت چراندن به دشت کبر، باسقال لایقا ها کوه شترغلد، شیخ جلال ولسوالی بغلان مرکزی انتقال داده و با مشکلات جدی مواجع بودند را فراهم ساخته و  برایشان توزیع نمودند .

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS