کمپاین نهال شانی سال ۱۴۰۳  در ولایت پنجشیر آغاز شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۲:۵۷
کمپاین نهال شانی سال ۱۴۰۳  در ولایت پنجشیر آغاز شد

۲۴ حوت ۱۴۰۲ هـ.ش
کمپاین نهال شانی بهاری تحت عنوان (غرس نهال محو خشک سالی) در ولایت پنجشیر از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت آغاز گردید. 
در محفلی که به همین مناسبت در محوطه مقام ولایت پنجشیر با حضور داشت حافظ محد آغا حکیم والی ولایت پنجشیر، ملا روح الله شاه ملنگ معاون مقام ولایت، قاری فضل الله دیوبند رئیس اداره زراعت، سایر روئسای ادارات امارتی و جمعی از باشنده گان این ولایت دایر گردیده بود والی پنجشیر از مردم خواست تا به این کمپاین پیوسته و با غرس نهال در محو خشک سالی و سرسبز سازی  محیط خویش سهم بگیرند. 
سپس رئیس زراعت در مورد ارزش و اهمیت نهال شانی، پاکی محیط زیست و سرسبزی از دید نصوص شرعی صحبت نموده و تاکید نمود که غرس نهال در حقیقت صدقه جاریه محسوب می‌شود. 
بعدا مولوی محمد محفوظ کوهستانی رئیس محیط زیست ولایت پنجشیر صحبت نموده در مورد اهمیت نهال شانی، فضای سبز و حفاظت از محیط زیست تاکید نمود.
 سپس ‌کمپاین متذکره با غرس چند نهال توسط اشتراک کننده گان این محفل رسما آغاز گردید. 

این کمپاین تا تاریخ ۱۵ حمل۱۴۰۳ ادامه دارد و ریاست زراعت پنجشیر پلان دارد تا سی هزار نهال مثمر و غیر مثمر را در سرتاسر این ولایت غرس نماید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS