کمپاین مبارزه کیمیاوی علیه آفت مورپت‌دار در ولسوالی شهدا ولایت بدخشان آغاز شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۳ - ۱۵:۴۶
کمپاین مبارزه کیمیاوی علیه آفت مورپت‌دار در ولسوالی شهدا ولایت بدخشان آغاز شد

۱۳ جوزا ۱۴۰۵ هـ.ش
کمپاین مبارزه کیمیاوی علیه آفت مورپت‌دار از سوی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان  در ولسوالی شهدا آغاز گردید.
این کمپاین در قریه‌های پیجوج‌دره، توتک، آسیچ و چنار بالا راه‌اندازی شده و هدف آن جلوگیری از گسترش آفت و کاهش خسارات وارده به باغات می‌باشد.
همزمان با آغاز کمپاین، نشست‌های آگاهی‌دهی برای دهاقین و باغداران برگزار شد و در آن معلومات لازم در مورد روش‌های کنترول میخانیکی و کیمیاوی آفت، شیوه درست استفاده از ادویه کیمیاوی و فواید و اضرار آن ارائه گردید.
پس از آن، عملیات مبارزه کیمیاوی در ساحات متأثر آغاز شد. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که میزان شیوع آفت مورپت‌دار در برخی باغات بلند بوده و به باغداران خساراتی وارد کرده است.
مسئولان بخش حفاظت نباتات می‌گویند که در نتیجه اقدامات انجام‌شده، سطح شیوع آفت تا حد قابل ملاحظه‌ای تحت کنترول قرار گرفته و روند مبارزه کیمیاوی در سایر ساحات ملوث نیز ادامه دارد.

خبرهای تازه

چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۰ - ۱۳:۱
Background image

توزیع ۱۰ هزار خریطه کنترول مگس خربوزه برای دهاقین ولسوالی حضرت سلطان سمنگان

۲۰ جوزا ۱۴۰۵ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان از توزیع ۱۰ هزار خریطه ویژه کنترول مگس خربوزه برای دهاقین ولسوالی حضرت سلطان خبر داد.
این برنامه از سوی مدیریت عمومی حفاظه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۰ - ۹:۴۳
Background image

برگزاری جلسه سکتوری زراعت و مالداری با حضور مؤسسات همکار در ولایت بامیان

۲۰ جوزا ۱۴۰۵ هـ.ش
جلسه سکتوری زراعت و مالداری با حضور نمایندگان مؤسسات همکار، مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری و سایر اشتراک‌کنندگان، در سالون جلسات ریاست زراعت، آبیاری و مالداری. . .

چهارشنبه ۱۴۰۵/۳/۲۰ - ۹:۳۷
Background image

سیر علمی محصلان پوهنځی زراعت از ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت نیمروز

۲۰ جوزا ۱۴۰۵ هـ.ش
شماری از محصلان پوهنځی زراعت همراه با استادان خویش و با حضور رئیس پوهنځی زراعت، در چارچوب یک برنامه سیر علمی از بخش‌های مختلف ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت. . .

بازگشت به خبرها