پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی در باره برنامه‌های سال آینده خود به وزیر زراعت گزارش داد

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۰
د کرنې او خوړو خوندیتوب بېړنۍ پروژه د راتلونکي کال د برنامو په هکله دکرنې وزیر ته راپور وړاندې کړه

۱۵جدی ۱۳۹۹
مسوولان پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی وزارت زراعت، EATS، در نشستی در باره فعالیت‌هایش در سال مالی ۱۳۹۹ و هم‌چنین برنامه‌هایش برای سال مالی ۱۴۰۰، به داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گزارش دادند.
پروژه EATS مربوط به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با حمایت بانک جهانی و صندوق وجهی بازسازی افغانستان، ARTF، از آگست ۲۰۲۰ آغاز به فعالیت کرده و قرار است تا آگست ۲۰۲۲ در ۳۴ ولایت کشور فعالیت داشته باشد.
فهیم رحیم رییس پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی، در این نشست گفت که در سال مالی ۱۳۹۹، از طریق این پروژه‌ روند توزیع ۱۴هزار متریک‌تُن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم به دهقانان در سراسر کشور آغاز شد. آقای رحیم افزود که هشتاد درصد روند توزیع این تخم‌ها تاکنون به پیش رفته است.
فهیم رحیم هم‌چنین گفت که پروژه اضطراری زراعت و مصونیت، در سال مالی ۱۴۰۰، با بودجه ۵۵ میلیون دالر در زمینه‌های آبیاری، مدیریت آب‌ریزه‌ها، توزیع تخم‌های اصلاح‌شده‌ی گندم و احداث باغ‌های جدید در سراسر کشور فعالیت خواهد کرد. آقای رحیم افزود که با احیا و بازسازی ۱۲۰ کانال آبیاری در مناطق مختلف کشور، بیش از سی‌‌هزار هکتار زمین آبیاری می‌شود و هم‌چنین نزدیک به پانزده درصد محصولات دهقانان افزایش می‌یابد و از ضایع شدن مقدار زیادی آب جلوگیری می‌شود.
رییس پروژه اضطراری زراعت و مصونیت در عین‌حال می‌گوید که این پروژه درنظر دارد تا در سال مالی ۱۴۰۰، برای ۳۲۰هزار دهقان در سراسر کشور تخم‌ اصلاح‌شده‌ی گندم توزیع کند. به گفته‌ی او، با توزیع این تخم‌ها، تا سی درصد محصولات دهقانان افزایش خواهد یافت.
در همین‌حال، داکتر انوارالحق احدی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، گفت که باید تلاش شود تا ارایه‌ی خدمات براساس رشد متوازن صورت گیرد. او در عین‌حال تاکید کرد که با ساخت و بازسازی کانال‌ها، ساحات بیشتری تحت پوشش آبیاری زراعتی قرار بگیرد.
وزیر زراعت هم‌چنین گفت که پروژه اضطراری زراعت و مصونیت غذایی در سال ۱۴۰۰ مالی، بودجه بیشتری برای احداث باغ‌های جدید میوه اختصاص بدهد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS