وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۶ - ۱۵:۱۳
وزارت زراعت تنها در قالب یک پروژه‌اش امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی را به زنان زراعت‌پیشه توزیع کرده است


۲۶ عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق طرح مدیریت محصولات زراعتی و با مدیریت پروژه انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری «HVCDSP» امسال ۱۸۸ ماشین خشک‌کننده‌ی میوه را به زنان زراعت‌پیشه در هفت ولایت توزیع کرده است.
توزیع این دستگاه‌های خشک‌کننده میوه، مجموعاً ۲۸ میلیون و ۹۰۲ هزار افغانی با پرداخت سهم ۲۰ درصدی توسط زنان زراعت‌پیشه و ۸۰درصدی از سوی وزارت زراعت صورت گرفته است.
این دستگاه‌های خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی با انرژی آفتابی کار می‌کند و هر کدام ظرفیت خشک کردن ۵۰ تا ۷۰ کیلو گرام میوه را در یک وقت دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها دهقانان مستفیدشده می‌توانند مقدار زیادی از میوه‌های اضافه از مصرف و بازمانده از فروش‌شان را خشک کنند و در زمان مناسب بفروشند.
این دستگاه‌های آفتابی خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی در ولایت‌های کابل، بامیان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، لوگر و میدان‌وردک برای ۱۸۸ تن از دهقانان توزیع گردیده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS