نظارت از پروژه باغچه اطفال در سه ولسوالی ولایت بدخشان

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۹ - ۱۴:۳۲
نظارت از پروژه باغچه اطفال در سه ولسوالی ولایت بدخشان

۱۹ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان از پروژه باغچه اطفال، موسسه ریشه جهانی برای زندگی در سطح سه ولسوالی آن ولایت نظارت کردند.
این موسسه به اساس مودل  جدید ترویج زراعتی ۴ باب مرکز آموزشی را از طریق اعمار ۴ باب گرین هاوس و۹ ‌جریب زمین زراعتی قراردادی در ولسوالی های بهارک، جرم و شهدا ایجاد نموده است تا اطفال دهاقین کم درآمد، از طریق آموزش مهارت‌های اساسی خواندن و نوشتن مضامین مکتب و مهارت‌های عملی  در بخش کشت و پرورش سبزیجات در فضا باز و بسته بتوانند فرا گیرندو تکنولوژی‌های جدید زراعتی را برای خانواده‌های خویش انتقال دهند.
 محصولات تحت زرع این مراکز آموزشی که شا مل انواع کچالو، پیاز، بامیه، کدو، خربوزه، تربوز، مرچ دلمه، رومی و بادرنگ است، از آن مجموع سه محصول آن کچالو، بادرنگ و کدوگگ رفع حاصل گردیده و براساس هدف پروژه این محصولات تولید شده در حضور داشت هیات نظارتی این ریاست و ریاست اقتصاد برای ۴۱۳ نفر شاکرد اطفال ذکور و اناث مستفید آن از قرار فی نفر مقدار ۲۸ کیلوگرام کچالو و۷ کیلوگرام بادرنگ و کدوگگ  که در مجموع ۱۱.۶ متریک تن کچالو و تقریبا ۳ متریک تن بادرنگ و کدو می‌گردید توزیع گردید تا نقش مهم در سطح مصونیت غذای و معیشت خانواده‌های این اطفال داشته باشد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۲۶ - ۹:۵۰
Background image

 سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پروان

ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در رائس یک هیئت متشکل از روئسا و متخصصین وزارت زراعت به منظور بررسی وضعیت کلی زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

BACK TO NEWS