ملاقات وزیر زراعت با والی قندهار: صحبت در مورد انکشاف زراعت و حمایت از سرمایه‌گذاری در قندهار

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱ - ۱۵:۲۶
ملاقات وزیر زراعت با والی قندهار: صحبت در مورد انکشاف زراعت و حمایت از سرمایه‌گذاری در قندهار

۱ جدی ۱۳۹۸
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش با حیات‌الله حیات والی قندهار دیدار کرد.
آنان در این دیدار در مورد انکشاف زراعت و حمایت از سرمایه‌گذاری در قندهار سخن گفتند.
ایجاد سردخانه‌ها، ایجاد مرکز «فوموگیشن» یا تدخین محصولات صادراتی، سرمایه‌گذاری در بخش مرغداری، استفاده از زمین‌های فارم «ترنک» برای سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی، فعال‌سازی دوباره سردخانه‌ی ۵۰۰۰ متریک تنی که قبلا در قندهار ساخته شده بود، از محورهای صحبت والی قندهار در این دیدار بود.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، در این دیدار به والی قندهار گفت که امسال در ولایت قندهار مرکز تدخین یا «فوموگیشن» برای محصولات زراعتی می‌سازیم، کشمش‌خانه را برای باغداران ایجاد می‌کنیم و نیز شش فارم بزرگ مرغداری در قندهار می‌سازیم.
وزیر زراعت گفت که وزارت آماده است در بخش ایجاد سردخانه‌ها دیزاین سردخانه‌های ۵۰۰ متریک تنی را در اختیار سکتور خصوصی قرار دهد و نیز در بخش تخنیکی با آنان همکاری کند.

آقای درانی گفت، در صورتی که سکتور خصوصی طرح قناعت‌بخش پیشکش نماید، این وزارت حاضر است که زمین‌های مربوط این وزارت را در تفاهم با وزارت شهرسازی و اراضی در خدمت آنان قرار می‌دهد.

همکاری تخنیکی برای ایجاد کشتارگاه‌های مرغ در قندهار، بخش دیگر سخنان وزیر زراعت در این دیدار بود.

آقای درانی به سکتور خصوصی وعده سپرد که در صورت پیش‌کش کردن طرح‌های قناعت‌دهنده که سبب کاهش واردات محصولات خارجی شود، آماده است که همکاری‌های همه‌جانبه را با آنان انجام دهد.

والی قندهار از حمایت همه‌جانبه وزیر زراعت ابراز قدردانی کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS