ملاقات وزیر زراعت با رییس و مسوولان صندوق وجهی انکشاف زراعت

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۶ - ۱۲:۳۳
ملاقات وزیر زراعت با رییس و مسوولان صندوق وجهی انکشاف زراعت
 
۱۵ سرطان ۱۳۹۹
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در دفتر کارش، با ایمل آرمان رییس صندوق وجهی انکشاف زراعت و سایر مسوولان این صندوق، ملاقات کرد.
رییس و مسوولان صندوق وجهی انکشاف زراعت، از تلاش‌های نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، در رشد و انکشاف صندوق وجهی انکشاف زراعت و سهولت‌های ایجاد شده در این زمینه در سه سال گذشته تشکری کردند.
ایمل آرمان رییس صندوق وجهی انکشاف زراعت، با تشکری این سپاس‌گزاری از آقای درانی وزیر زراعت گفت، «سه سال پیش صندوق وجهی انکشاف زراعت، ۳۲۵ میلیون افغانی زیان کرده بود، ولی در سه سال گذشته که آقای درانی با گرفتن رهبری وزارت زراعت، از این نهاد حامی دهقانان حمایت کرد، نه تنها خساره‌ی قبلی صندوق جبران شد، بلکه در حال حاضر این نهاد، بیش از ۲۱۰ میلیون افغانی نیز سود کرده است.»
صندوق وجهی انکشاف زراعت در بخش ارایه‌ی قرضه به دهقانان، آنان را با شرایط سهل، کمک می‌کند و مسوولان این صندوق می‌گویند که حالا قرضه‌های زراعتی طبق پلان داده شده و جمع‌آوری می‌شود.
مسوولان این صندوق می‌گویند، دهقانانی که از خدمات این نهاد مستفید شده‌اند وضعیت‌شان تغییر اساسی کرده و کارشان توسعه یافته است. آنان هم‌چنان از وزیر زراعت بابت کارکردها و حمایت‌های جدی‌اش از صندوق وجهی انکشاف زراعت، قدردانی کردند.
در همین حال، نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گفت که در تعداد زیادی از ولایات، به ویژه ولایت‌های کم‌تر انکشاف‌یافته، برای دهقانان با در نظر داشت درآمدهای‌شان، برای‌شان قرضه داده شود و سهولت‌های بیش‌تر برای‌شان فراهم گردد.
آقای درانی گفت که رهبری وزارت زراعت، ‌همکار صندوق وجهی انکشاف زراعت است.
باید گفت که قرضه‌هایی که توسط صندوق وجهی انکشاف زراعت به دهقانان داده می‌شود، سبب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشت‌وکار و نیز بهبود کاروبار دهقانان می‌گردد.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۲۹
Background image

رئیس زراعت پروان در نمایشگاه محصولات زراعتی در  آن ولایت اشتراک کرد

۲۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی محمد رحیم نعمانی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان در نمایشگاه محصولات زراعتی و تولیدات داخلی  که تحت عنوان عالیست افغانیست با حضور مسوولان محلی و تجار در. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۵۸
Background image

بهره‌برداری از ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در ولایت فاریاب

۲۵ حمل  ۱۴۰۳  هـ.ش
کار اعمار ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در قریه توقوز درک ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب تکمیل و طی محفل باشکوهی با حضور مقامات امارت اسلامی افغانستان و باشنده‌گان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۴۱
Background image

محفل دستار بندي ده تن از حافظان قرانكريم در ولسوالي اندخوی ولايت فاریاب داير شد

۲۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
محفل فراغت دها تن از حافظان نوجوانان قران کریم که  در دارالعلوم و دارالحفاظ عمري أموزش ديده بودند در حضور داشت مولوی عطالله عمری وزير زراعت و شماری از مسوولان امارتی. . .

BACK TO NEWS