معین مالی و اداری وزارت زراعت با دهاقین ولایت فراه دیدار کرد

user-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۹ - ۱۳:۳۲
د کرنې وزارت مالي او اداري مرستیال د فراه ولایت له بزګرانو سره وکتل

 

۲۹ سنبله ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند (حاجی سالم) معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با شماری از دهاقین، مالداران، باغداران، مسوولین شرکت های تولید تخم و مسوولین شرکت‌های تولیدی محصولات زراعتی دیدار کرد.
ملا آغاجان آخند معین مالی و اداری وزارت زراعت در این دیدار گفت:« ما به این ولایت آمدیم تا مشکلات دهاقین را شنیده در پلان‌های بعدی بگنجانیم، ما باید خودمان کشور خود را بسازیم وابسته و انتظار به موسسات و کشورهای دیگر نباشیم.»
معین مالی و اداری وزارت زراعت علاوه کرد:« هدف اصلی ما خریداری و ذخیره سازی گندم مازاد دهاقین است در ولایت فراه یک هزار متریک تن گندم مازاد وجود دارد که حکم عالیقدرامیرالمومنین حفظه الله است تا گندم مازاد دهاقین را خریداری نماییم، گندم مازاد دهاقین ولایت فراه در سیلو ولایت هرات ذخیره میگردد و موقع نیاز از آن استفاده می شود.»
مولوی شاه محمد حاجی سروری رییس زراعت ولایت فراه گفت:« ولایت فراه دور افتاده و محروم است، دهاقین نیاز بیشتر به کمک دارند، گندم مازاد دهاقین به قیمت ناچیز فروخته میشود این اقدام وزارت زراعت برای دهاقین مفید است».
در همین حال، مولوی قدرت الله حقیار رییس ذخایر استراتژیک وزارت زراعت پروسه تدارکاتی خریداری و ذخیره سازی گندم مازاد دهاقین را بیان کرده گفت:« گندم مستقیم از دهاقین خریداری میشود، قیمت یک سیر (پنج کیلو) گندم به ۱۱۴ افغانی نرخ گیری شده است، تمام مصارف به دوش وزارت زراعت می‌باشد، ذخیره سازی گندم سیرت حضرت یوسف «ع» است تا آن را زنده نگه میداریم.»
باغداران، مالداران، مرغداران، زارعین و  مسوولین شرکت‌های تولید تخم بذری مشکلات شان را بیان کرده و خواهان رسیده گی به آن شدند.
ایجاد بندهای آب‌گردان، ایجاد سبزخانه‌ها و سردخانه های معیاری، ایجاد بازار برای محصولات زراعتی، توزیع وسایل زراعتی و تخم اصلاح شده بذری و کودکیمیاوی از خواسته های مردم این ولایت است.
ولایت فراه در غرب افغانستان از ولایات دور افتاده اما حاصلخیز است، گندم، جو، جواری و ماش از محصولاتی است بیشتر کشت می‌شود، در کنار آن عناب، تربوز، انگور و انار ولایت فراه از شهرت خاص در بازار محلی دارد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۰:۳۶
Background image

تلاش‌های وزیر زراعت جهت خدمت رسانی به دهقانان و مالدارن کشور 

۴ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور حل مشکلات دهقانان، مالدارن و سایر شهروندان کشور با دها تن از باشندگان ولایت‌های مختلف کشور دیدار کرده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۴:۵۰
Background image

تفتیش از مزارع تخم‌های اصلاح شده در ولایت بلخ 

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ از مزارع نباتات تابستانی چون سویابین، رومی، جواری، ماش، پخته، لوبیا و شالی که شامل ورایتی های مختلف نباتات می شد تفتیش. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۳ - ۱۳:۵۰
Background image

توزیع پیاز زعفران به شماری از دهقان ولسوالی چمتال ولایت بلخ

۳ میزان ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بلخ به همکاری موسسه دست به دست در آن ولایت به شماری از دهقان زعفران کار ولسوالی چمتال آن ولایت پیاز زعفران توزیع کرد.
موسسه دست به. . .

BACK TO NEWS