مرحله اول پروژه مدیریت منابع طبیعی در‌ دایکندی پایان یافت

qiam_amin
دوشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۸ - ۱۴:۱۲
مرحله اول پروژه مدیریت منابع طبیعی در‌ دایکندی پایان یافت

۱۸ اسد ۱۴۰۰
پروژه احیای جنگلات که به منظور بهبود وضعیت ایکوسیستم توسط ریاست زراعت با همکاری بنیاد آقاخان از  اول ماه می ۲۰۱۹ در ولایت دایکندی شروع شده بود، با دستاوردهای مهمی به پایان رسید.
تنظیم آب‌ریزه‌ها در مساحت ۹۲۰ هکتار زمین در ولسوالی‌های میرامور و شهرستان از طریق ساخت واترشیت، بندهای خاکی و سنگی، چک‌دم و کاشت تخم بادام استالیفی، کوهی، سنگی و پسته‌ای، احیا و حفاظت ۱۱۳ هکتار علفچر‌، ساخت ‌۲۳۰ سبزخانه، ساخت یک سیستم آفتابی به منظور تحت پوشش آبیاری در آوردن ۴۸ هکتار زمین، ساخت ۱۱ ذخیره‌گاه آب، احداث شانزده قوریه به منظور تولید نهال، غرس نهال در ۴۸ هکتار زمین، احداث ۵۶۱ باغچه خانه‌گی و راه‌اندازی ده‌ها کارگاه آموزشی برای بلند بردن ظرفیت دهقانان از جمله دستاوردهای عمده این پروژه است.
این پروژه توسط برنامه انکشافی ملل متحد و کوریای جنوبی تمویل می‌شد. مرحله بعدی این پروژه قرار است به‌زودی در تمام ولسوالی‌های دایکندی راه‌اندازی شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS