ششمین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد

content_admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۱ - ۱۷:۱۶
ششمین جشنواره گل بادام در دایکندی برگزار شد

۱۱ حمل ۱۴۰۰
ششمین جشنواره فرهنگی- هنری گل بادام، امروز با در محفل با شکوهی با حضور صدها تن از شهروندان، مسوولان محلی، فرهنگیان و هنرمندان ولایات مرکزی، در چوک «گل‌ بادام» در ولایت دایکندی برگزار شد.
مسوولان محلی در سخنرانی‌های‌شان در این مراسم، گفتند که هدف از برگزاری جشنواره گل‌ بادام برجسته‌سازی داشته‌های ولایت دایکندی به ویژه محصولات بادام است.
محمدضیا همدرد والی دایکندی، می‌گوید که بادام از محصولات عمده‌ی ولایت دایکندی است و بر رشد اقتصاد باشندگان این ولایت تاثیر زیاد دارد. او گفت
که بادام با توجه به ارزش غذایی و طبی که دارد از قیمت خوبی برخوردار است و بیشتر دهقانان دایکندی با برداشت محصولات‌شان می‌توانند مصارف یک‌ساله خود را تامین کنند. او هم‌چنین گفت که اداره محلی برنامه‌ای را در قسمت افزایش محصول بادام و بازاریابی آن روی‌دست دارد و تلاش می‌کند که برای آن بودجه پیدا نماید.
فاطمه اکبری معاون امور اجتماعی و اقتصادی ولایت و سیدعبدالواحد فیروزی رییس زراعت آبیاری و مالداری دایکندی نیز پیرامون تاریخ‌چه بادام، انواع بادام موجود در دایکندی و جشنواره گل بادام صحبت کردند.
در جریان این جشنواره فرهنگی-هنری، برنامه‌هایی چون شعر، سرود، تیاتر و موسیقی محلی نیز اجرا شد و هم‌چنین صنایع دستی و محصولات زراعتی دایکندی طی یک نمایش‌گاه به نمایش گذاشته شد.
قابل ذکر است که در سلسله جشنواره گل بادام، شام فرهنگی نیز تا سه‌شب آینده با برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

BACK TO NEWS