سه میلیون و ۴۳۷ هزار دوز واکسین بروسلوز خریداری و بر حیوانات تطبیق می‌شود

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۳ - ۱۳:۳۳
د بروسلوز درې میلونه او ۴۳۷ ډوزه واکسین پېرل او پر څارویو پلي کیږي
۳ سنبله ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، امسال در نظر دارد تا سه میلیون و ۴۳۷ هزار دوز واکسین بروسلوز را خریداری و بر حیوانات کوچک و بزرگ در سطح ۳۴ ولایت تطبیق کند. بخشی از این واکسین‌ها خریداری و تطبیق شده و قرار است تا اخیر سال، این واکسین‌ها خریداری و تطبیق گردد.
هم‌چنین یک میلیون و ۹۳۲هزار و ۵۰۰ دوز واکسین طاعون نیز برای حیوانات نشخوارکننده کوچک از قبیل بز و گوسفند در ۳۴ ولایت، خریداری و تطبیق می‌شود. بخشی از این واکسین‌ها خریداری و تطبیق شده و قرار است تا اخیر سال این روند به پایان برسد.
همین‌طور صدهزار دوز واکسین «FMD» نیز خریداری گردیده و بر حیوانات مختلف در ولایت‌های کابل، هرات، لوگر، پروان، میدان وردک، قندهار، کندز، ننگرهار و بلخ تطبیق شده است.
در عین حال، وزارت زراعت برنامه‌ی کنترل کنه به منظور جلوگیری از انتشار بیماری تب کانگو را در سطح کشور را راه‌اندازی و اجرا کرده است.
هم‌چنین وزارت زراعت کار احیای دو فارم نسل‌گیری بز و گوسفند را در ولایت‌های بلخ و بغلان و همین‌طور کار ساخت ۱۵ سیلوی کوچک سایلج هر کدام با ظرفیت پنج متریک تن را در ولایت‌های لوگر، خوست، قندهار و پکتیکا، را آغاز کرده است که تا پایان سال مالی به پایان می‌رسد.
همین گونه وزارت زراعت کار ساخت و تجهیز شش مرکز استیشن القاح مصنوعی در ولایت‌های کابل، کنر، هلمند، تخار و بدخشان و کار ساخت و تجهیز ساختمان شش مرکز جمع‌آوری شیر، حفر پنج چاه عمیق در ولایت‌های کاپیسا، میدان‌وردک، پکتیا و غزنی، ساخت سه کلینیک حیوانی در کابل و کندز را آغاز کرده و قرار است تا پایان سال این کارها را تکمیل کند.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۴
Background image

سفر هیئت ریاست منابع بشری وزارت زراعت به ولایت ارزگان

۱ ثور ‍۱۴۰۳ هـ.ش

هیئتی از ریاست منابع وزارت زراعت، آبیاری و مالداری این وزارت به منظور ارزیابی کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالدرای ولایت ارزگان به آن ولایت سفر کردند.
این هیئت مطابق. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۴
Background image

کمپاین مجادله علیه ملخ با حضور معین زراعت و مالداری در ولایت کندز افتتاح گردید

 

کمپاین مجادله علیه ملخ  در ولایت کندز با حضور داشت مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

BACK TO NEWS