ساخت ۹۰۳ مزرعه‌ی نمایشی زعفران در ۳۴ ولایت

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۶/۳ - ۱۳:۳۸
ساخت ۹۰۳ مزرعه‌ی نمایشی زعفران در ۳۴ ولایت
۳ سنبله ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، از آغاز سال مالی ۱۳۹۹، ساخت ۹۰۳ مزرعه‌ی نمایشی زعفران را روی دست گرفت که بخش اعظم این مزرعه‌ها ساخته شده است.
هر کدام این مزرعه‌های نمایشی زعفران در مساحت نیم جریب زمین در ۳۴ ولایت ساخته شده است. تا پایان کشت زمان، تمامی این قطعات ساخته شده است.
هم‌چنین، در نیمه‌ی نخست سال مالی جاری، برای ساخت یک‌هزار هکتار باغ جدید پسته در ولایت‌های کابل، غزنی، میدان‌وردک، لوگر، بامیان، دایکندی، بلخ، پکتیا، جوزجان، سرپل، سمنگان، بغلان، بدخشان، تخار، فاریاب، کندز، ننگرهار، کنر، لغمان، هرات، پکتیکا، ارزگان، قندهار، هلمند، فراه، بادغیس، نیمروز و زابل تخم پسته توزیع شده است.
از سوی دیگر، کار پیوند کردن ۲۸۵ هکتار باغ پسته نیز در ولایت‌های غزنی، لوگر، پکتیا، بلخ، جوزجان، سرپل، سمنگان، بغلان، بدخشان، تخار، فاریاب، کندز، ننگرهار، کنر، لغمان، هرات، خوست، پکتیکا، ارزگان، قندهار، هلمند، فراه، بادغیس و زابل شروع شده و قرار است تا اخیر موسم آن به پایان برسد.
در عین حال، کار ساخت ۵۰ واحد تولیدی کود «کمپوست» نیز در ولایت‌های کابل، کاپیسا، لوگر، پکتیا، بلخ، جوزجان، سرپل، بغلان، کندز، ننگرهار، کنر، لغمان، هرات، خوست و قندهار آغاز شده و تا اخیر سال مالی به پایان می‌برسد.
هم‌چنین وزارت زراعت ۷۰ بسته‌ی وسایل کشت و تولید سمارق را نیز برای ۷۰ زن در کابل توزیع کرده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS