ساخت یک گاوداری و یک فارم باغداری با سرمایه یک‌ونیم میلیون دالر

content_admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۷/۲۱ - ۱۴:۵۶
ساخت یک گاوداری و یک فارم باغداری با سرمایه یک‌ونیم میلیون دالر

۲۱میزان ۱۳۹۸
یک تن با هزینه یک‌ونیم میلیون دالر، یک گاوداری و یک فارم باغ‌داری در کابل ساخته است.
این فارم باغداری و مالداری که «سپین‌زر صافی» نام دارد، در ولسوالی شکردره ولایت کابل ساخته شده است.
احمدشکیب مسوول این فارم، می‌گوید که یک‌ونیم میلیون دالر برای ساخت این فارم باغداری و مالداری سرمایه‌گذاری شده و از مجموع پنجاه راس گاو شیری در این فارم، ۲۸ راس آن از خارج کشور خریداری شده است. او می‌گوید که روزانه از این فارم ۳۵۰ کیلوگرام شیر تولید به‌دست می‌آید.
هم‌چنین در بخش‌ باغداری این فارم نیز نهال‌های مثمر مختلف به شکل عصری غرس شده است. احمدشکیب می‌‌گوید که آنان سرمایه‌ بیشتری در بخش باغداری و مالداری هزینه خواهند کرد.

در همین‌حال، عمرجان منگل رییس اداره زراعت ولایت کابل، با بازدید از این فارم گفته است که این اداره برای اعطای قرضه و مشوره‌های تخنیکی در بخش مالداری و باغداری آمادگی لازم دارد. او گفت که حمایت از سکتور خصوصی، تشویق و فراهم‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری از اولویت‌های مهم دولت است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS