راه‌اندازی برنامه آموزشی برای تعدادی از باغداران و دهقانان ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۱ - ۹:۵
راه‌اندازی برنامه آموزشی برای تعدادی از باغداران و دهقانان ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب در همکاری دفتر اکتید برای ۴۰ تن از باغداران و دهقانان پیشقدم ولسـوالی گرزیوان سمینار آموزشی تحت عنوان کنترول همه جانبه آفات و امراض نباتی  دایر نمود.
این سمینارآموزشی تحت عنوان کنترول همه جانبه آفات و امراض نباتی (IPM) برای دور روز دایر گردیده بود و در آن موضوعات  شناسایی آفات و امراض نباتی، نوع خسارات وارده حشرات، انواع گیاهان هرزه،  فواید کنترول همه جانبه آفات و امراض نباتی (IPM)  به زراعت پایدار و محیط زیست،  شیوه‌های کنترول آفات و امراض نباتی، روش‌های استفاده از آفت‌کش‌های نباتی را  شامل میشد.
اشتراک کنندگان این سمینار جهت تبادل افکار و تعمیم تجارب در باغات بالای مزارع زراعتی و باغ‌ها برده شده و در حصه شناسایی آفات و امـراض نباتی، روش‌های استفاده از آفتکش‌های نباتی طریقه وقــایه و کنترول میخانیکی، بیولوژیکی و کیمیاوی آفات و امراض نباتب به شیوه عملی آموزش دیدند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS