دیدار وزیر زراعت با رییس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان

user-admin
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۵ - ۱۶:۳۸
په افغانستان کې د ملګرو ملتونو د خوړو او کرنې ادارې رییس سره د کرنې وزیر لیدنه

۵ حوت ۱۴۰۲ ه‍.ش
مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری با ریچارد ترانچارد رئیس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان و الکساندر جانس رئیس جلب کمک‌های مالی سازمان متذکره در کابل ملاقات نمود.
این دیدار که در دفتر  مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت انجام شد در آن مولوی حسین احمد خورشید و مولوی مصباح الدین مستعین رئیس اطلاعات و آگاهی‌عامه وزارت زراعت حضور داشتند.
 در این دیدار که به منظور تقویت هماهنگی و گسترش همکاری ها میان وزارت زراعت و سازمان خوراک و زراعت ملل متحد انجام شد در آن در مورد چگونگی انکشاف زراعت، حفاظت از جنگلات، منابع طبیعی، توزیع تخم‌بذری، اقتصادی سازی جنگلات، عصری سازی زراعت  و معیاری سازی محصولات زراعتی و مالداری صحبت گردید.
مولوی عطاءالله‌ عمری وزیر زراعت از کمک‌های سازمان خوراک و زراعت ملل متحد به دهقانان و مالداران در شرایط فعلی سپاسگزاری نموده افزود:« افغانستان نیازمند کار در بخش‌های مختلف زراعت چون سبزیجات، میوه‌جات، مالداری، اعمار سردخانه‌ها، اصلاح نسل حیوانات می‌باشد، در گذشته روی این مورد کار ثمر بخشی صورت نگرفته است، طرح‌های را تدوین نموده‌ایم که بتوانیم با عملی سازی آن برای زنان و مردان این ملک زمینه مصروفیت ایجاد کنیم، اما؛ امکانات کم داریم ضرورت است که کشورها و سازمان‌های مددرسان جهانی ما را در این بخش‌ها همکاری نمایند».
آقای عمر از پلان‌های وزارت زراعت برای سال آینده نیز سخن زده علاوه کرد « پلان‌های سال‌های آینده ما این است  که زراعت و مالداری عصری و معیاری را به قریه‌ها و خانه‌های افغانستان ببریم تا فرصت کار بیشتر از همه برای زنان مساعد شود تا در خانه شان نفقه حلال پیدا کنند".
در همین حال ریچارد ترانچارد و الکساندر جانس همچنان از تعهد این سازمان جهانی به ادامه کمک‌ها به مردم نیازمند افغانستان سخن گفتند « مسوولیت‌های انسانی و وظیفوی ما است که برای جلب کمک‌ها به دهقانان و مالداران نیازمند این ملک لابیگری و تلاش نماییم و در هر کنفرانس و نشستی سخن بگوییم و ما  با سفر به گوشه و کنار افغانستان دریافتیم که این ملک هیچ نوع مشکل امنیتی ندارد و می‌شود در دورترین منطقه‌ای از این خاک کار کرد و سفر نمود».
 مسوولان سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در این دیدار همچنان از علاقه‌مندی کشورهای مختلف در جهت کار و رساندن کمک‌ها به مالداران و دهقانان افغانستان نیز سخن زدند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS