دیدار نصیراحمد درانی با وزیر زراعت جمهوری قزاقستان

mail-admin
شنبه ۱۳۹۸/۶/۹ - ۱۰:۲۲
دیدار نصیراحمد درانی با وزیر زراعت جمهوری قزاقستان

در حاشیه دومین نشست مجمع عمومی سازمان همکاری‌های اسلامی در بخش امنیت غذایی
۹ سنبله ۱۳۹۸
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در حاشیه دومین نشست مجمع عمومی سازمان همکاری‌های اسلامی در بخش امنیت غذایی با آقای عمراوف سپرخان وزیر زراعت جمهوری قزاقستان دیدار کرد
تبادله محصولات زراعتی با جمهوری قزاقستان، محور اصلی این نشست را تشکیل می‌داد. قزاقستان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صادرکننده گندم به افغانستان است، در حالی که خود نیازمند شماری از اقلام زراعتی در تعدادی از ماه‌های سال می‌باشد. آقای سپرخان از طرح میوه و سبزی در برابر گندم استقبال کرد و برای بحث بیش‌تر در مورد جزییات این طرح، خانم گلمیرا اسایوه، معاون وزارت زراعت قزاقستان را موظف و به جانب افغانی معرفی کرد. قرار شد به زودی لیست اقلام مورد نیازشان را با ذکر فصل، به افغانستان بفرستند. نصیراحمد درانی ضمن ارایه معلومات فشرده در مورد کیفیت و طعم عالی میوه و سبزی‌های افغانستان، تیم کاری وزارت زراعت را برای جانب قزاقستان معرفی کرد
واردات گندم، یکی از اقلام درشت در کسر تراز تجاری کشور است و حکومت تلاش دارد تا با جست‌وجوی راه‌های خلاق، از یک‌سو این کسری را کاهش دهد و از سوی دیگر صادرات کشور را افزایش دهد.
وزارت زراعت هم‌آهنگی میان اطراف ذی‌دخل در میان حکومت را در این بخش، آغاز کرده است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۵:۲۹
Background image

رئیس زراعت پروان در نمایشگاه محصولات زراعتی در  آن ولایت اشتراک کرد

۲۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی محمد رحیم نعمانی رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت پروان در نمایشگاه محصولات زراعتی و تولیدات داخلی  که تحت عنوان عالیست افغانیست با حضور مسوولان محلی و تجار در. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۵۸
Background image

بهره‌برداری از ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در ولایت فاریاب

۲۵ حمل  ۱۴۰۳  هـ.ش
کار اعمار ساختمان دارالعلوم و دارالحفاظ عمری در قریه توقوز درک ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب تکمیل و طی محفل باشکوهی با حضور مقامات امارت اسلامی افغانستان و باشنده‌گان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۷ - ۱۱:۴۱
Background image

محفل دستار بندي ده تن از حافظان قرانكريم در ولسوالي اندخوی ولايت فاریاب داير شد

۲۷ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
محفل فراغت دها تن از حافظان نوجوانان قران کریم که  در دارالعلوم و دارالحفاظ عمري أموزش ديده بودند در حضور داشت مولوی عطالله عمری وزير زراعت و شماری از مسوولان امارتی. . .

BACK TO NEWS