دست‌آوردهای ریاست زراعت میدانوردک در سال مالی ۱۳۹۹

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۹:۵۹
دست‌آوردهای ریاست زراعت میدانوردک در سال مالی ۱۳۹۹

۱۳ جدی ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت میدان‌وردک، می‌گوید که در سال مالی ۱۳۹۹ برای حمایت از دهقانان این ولایت برنامه‌های مؤثری را در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت طرح و تطبیق کرده است.
ولیداحمد تسل رییس زراعت میدان‌وردک، گفت که برای رشد زعفران در این ولایت امسال پنج مزرعه‌ی نمایشی به ارزش مجموعی ۶۴۰ هزار افغانی ساخته شده و در کنار آن به ارزش سه میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۹۹ افغانی برای دهقانان این ولایت در ساختن مزرعه‌های نمایشی زعفران، توزیع تخم سبزیجات و هم‌چنان ایجاد مراکز برای دهقانان به مصرف رسیده است.
آقای تسل می‌گوید برای جلوگیری از تخریب زمین‌های زراعتی در ولسوالی جلریز این ولایت، دیوار محافظتی با هزینه پنج میلیون و ۹۷۱ هزار و ۵۰۰ افغانی ساخته شده که با تکمیل آن، زمین‌های زراعتی در این ولسوالی از آسیب سیلاب‌های موسمی مصون می‌ماند.
مسوولان ریاست زراعت میدان‌وردک می‌گویند که در بخش باغداری نیز کارهای گسترده‌ای صورت گرفته و امسال ۵۰۰ هکتار باغ سیب متراکم و نیمه‌متراکم با هزینه ۱۰ میلیون و ۴۴ هزار افغانی ساخته شده است.
رییس زراعت میدان‌وردک گفت که امسال کار ساخت یک مرکز جمع‌آوری شیر نیز به ارزش چهار میلیون افغانی شروع شده است. به گفته‌ی او، کار ساخت این مرکز به زودی خاتمه خواهد یافت. او هم‌چنین گفت: «در سال ۱۳۹۹ در این ولایت ۱۵۰ ذخیره‌گاه کچالو، ۷۱ سردخانه صفر انرژی سیب، به هزینه‌ی مجموعی ۲۴۸ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۷۰ افغانی ساخته شده است. همین‌طور ۳۰ ذخیره‌گاه پیاز ساخته شده است.»
به منظور جلوگیری از شیوع تب کانگو و بیماری بروسلوز در حیوانات، در جریان کمپین‌های بهداشتی، ریاست زراعت میدان‌وردک یک میلیون و ۱۵۲هزار و ۷۷۱ افغانی را هزینه کرده است.
هم‌چنان این ریاست برای مقابله با امراض و آفات، ۶۴۰ هزار افغانی خرج کرده است.
ولیداحمد تسل می‌گوید، ۳۲۶ تن گندم اصلاح‌شده به ارزش پنج میلیون و ۷۸۹ هزار و ۷۶۰ افغانی آماده‌ی توزیع برای دهقانان این ولایت است. در ضمن امسال در تمام ولسوالي‌های این ولایت روند توزیع بسته‌های زراعتی و کار ساخت ۶۳ کشته‌خانه به هزینه ۲۰ میلیون و ۹۶۰ هزار افغانی جریان دارد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS