در کمپاین نهال‌شانی امسال در سمنگان، بیش از ۳۱۰هزار نهال غرس شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۳
در کمپاین نهال‌شانی امسال در سمنگان، بیش از ۳۱۰هزار نهال غرس شد

۱۹ حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان، همزمان با برگزاری محفل گرامی‌داشت از روز ملی نهال‌شانی، اعلام کرده که در کمپاین نهال‌‌شانی امسال بیش از ۳۱۰هزار نهال در سراسر این ولایت غرس شده است.
محمدرحمن ارغندیوال رییس اداره زراعت، آبیاری و مالداری سمنگان می‌گوید: «در کمپاین نهال‌شانی سال روان در مرکز و ولسوالی‌های شش گانه سمنگان که در ماه قوس آغاز گردیده تا اکنون بیش  ۳۱۰هزار اصله نهال غرس گردیده است.»
آقای ارغندیوال می‌افزاید نود درصد نهال‌های غرس شده مثمر است و شامل نهال‌های بادام، زردآلو، سبیب، گیلاس، شفتالو و انگور می‌باشد. او گفت از جمله‌ی نهال‌های غرس شده، سی‌هزار آن از طریق قوریه‌های ریاست زراعت، ده‌هزار آن از طریق موسسات و ۲۷۰هزار نهال دیگر از طریق انجمن قوریه‌داران تهیه و غرس شده است.
قابل ذکر است که کمپاین نهال‌شانی در ولایت سمنگان، همه ساله از ماه قوس شروع می‌شود.
هم‌چنین ریاست زراعت سمنگان، میله‌ای به مناسبت روز ملی نهال‌شانی با حضور مسوولان محلی این ولایت در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان برگزار کرد.
محمدداوود کلکانی والی سمنگان، از میله نهال‌شانی به عنوان یک رسم تاریخی یاد کرده گفت که همه ساله شهروندان کشور به منظور سرسبزی محیط خود در زمین‌های شخصی، پارک‌های تفریحی، کنار جاده‌ها نهال شانده و آن را آبیاری و پرورش می‌کنند.
والی سمنگان گفت: «میله کمپاین نهال‌شانی امسال در کشور تحت شعار "ما در افغانستان صلح می‌خواهیم" آغاز شده و در این کمپاین هر باشنده ولایت سمنگان وظیفه دارد به‌منظور پاک نگهداشتن محیط‌زیست و سرسبزی وطن‌شان یک نهال را به خاطر خود و یک نهال دیگر را برای نسل آینده خویش غرس و تربیه نموده و وجیبه ملی و وطنی خویش را ادا نمایند.»
در اخیر این میله، از کارمندان ریاست زراعت و موسسات همکار این اداره که در راستای سرسبزی و نهال‌شانی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند، با اهدای تقدیرنامه، قدردانی شد.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS