در کمپاین نهال‌شانی امسال در سمنگان، بیش از ۳۱۰هزار نهال غرس شد

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۳
در کمپاین نهال‌شانی امسال در سمنگان، بیش از ۳۱۰هزار نهال غرس شد

۱۹ حوت ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت سمنگان، همزمان با برگزاری محفل گرامی‌داشت از روز ملی نهال‌شانی، اعلام کرده که در کمپاین نهال‌‌شانی امسال بیش از ۳۱۰هزار نهال در سراسر این ولایت غرس شده است.
محمدرحمن ارغندیوال رییس اداره زراعت، آبیاری و مالداری سمنگان می‌گوید: «در کمپاین نهال‌شانی سال روان در مرکز و ولسوالی‌های شش گانه سمنگان که در ماه قوس آغاز گردیده تا اکنون بیش  ۳۱۰هزار اصله نهال غرس گردیده است.»
آقای ارغندیوال می‌افزاید نود درصد نهال‌های غرس شده مثمر است و شامل نهال‌های بادام، زردآلو، سبیب، گیلاس، شفتالو و انگور می‌باشد. او گفت از جمله‌ی نهال‌های غرس شده، سی‌هزار آن از طریق قوریه‌های ریاست زراعت، ده‌هزار آن از طریق موسسات و ۲۷۰هزار نهال دیگر از طریق انجمن قوریه‌داران تهیه و غرس شده است.
قابل ذکر است که کمپاین نهال‌شانی در ولایت سمنگان، همه ساله از ماه قوس شروع می‌شود.
هم‌چنین ریاست زراعت سمنگان، میله‌ای به مناسبت روز ملی نهال‌شانی با حضور مسوولان محلی این ولایت در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان برگزار کرد.
محمدداوود کلکانی والی سمنگان، از میله نهال‌شانی به عنوان یک رسم تاریخی یاد کرده گفت که همه ساله شهروندان کشور به منظور سرسبزی محیط خود در زمین‌های شخصی، پارک‌های تفریحی، کنار جاده‌ها نهال شانده و آن را آبیاری و پرورش می‌کنند.
والی سمنگان گفت: «میله کمپاین نهال‌شانی امسال در کشور تحت شعار "ما در افغانستان صلح می‌خواهیم" آغاز شده و در این کمپاین هر باشنده ولایت سمنگان وظیفه دارد به‌منظور پاک نگهداشتن محیط‌زیست و سرسبزی وطن‌شان یک نهال را به خاطر خود و یک نهال دیگر را برای نسل آینده خویش غرس و تربیه نموده و وجیبه ملی و وطنی خویش را ادا نمایند.»
در اخیر این میله، از کارمندان ریاست زراعت و موسسات همکار این اداره که در راستای سرسبزی و نهال‌شانی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند، با اهدای تقدیرنامه، قدردانی شد.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS