درآمد ۲۰۰ هزار افغانیگی یک باغدار از یک جریب باغ گیلاس

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۳/۱۳ - ۱۲:۲۳
درآمد ۲۰۰ هزار افغانیگی یک باغدار از یک جریب باغ گیلاس
۱۳ جوزای ۱۳۹۹
یک باغدار در ولایت سمنگان، توانسته از یک جریب باغ گیلاس، ۲۰۰ هزار افغانی عاید به دست بیاورد.
محمدبشیر که باشنده اصلی قریه «جوی ژوندون» در مرکز ولایت سمنگان است، می‌گوید که درآمد امسالش با سال‌های قبل، قابل مقایسه نیست.
محمدبشیر در گذشته نیز به شکل سنتی در عرصه‌ی باغداری فعالیت می‌کرد، اما چهار سال قبل، زمانی که پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برایش یک جریب باغ گیلاس نوع گیلاس تاشکنتی ساخت، وضعیت اقتصادی او رو به تغییر گذاشت. امسال که باغ او به ثمر نشسته، می‌گوید، از محصولات باغش عاید غیرقابل پیش‌بینی به دست آورده است.
محمدبشیر می‌‌افزاید که او امسال از فروش محصولات یک جریب باغ گیلاس، ۲۰۰ هزار افغانی کسب کرده است و این درآمد، با عاید سال‌های قبلی‌اش قابل مقایسه نیست. به گفته‌ی او، امسال حاصلاتش چندین برابر افزایش داشته است.
این باغدار با ابراز قدردانی از پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید که افزون بر احداث یک جریب باغ، از کارمندان وزارت زراعت مهارت‌های فنی و تخنیکی لازم را نیز درباره چگونه‌گی باغداری آموخته است. او تاکید کرده که این آموزش‌ها و مشوره‌ها در افزایش محصولاتش اثرات مهم داشته است.
پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، تاکنون نزدیک به ۵۰۰ جریب باغ گیلاس در ولایت سمنگان ساخته است.
دیگر گیلاس‌پروران نیز از افزایش محصولات باغ‌های‌شان ابراز خرسندی می‌کنند. بادام و گیلاس ولایت سمنگان، شهرت خوبی در سطح کشور دارد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS