حاصلات گندم در بادغیس ۵۴ درصد افزایش یافته است

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۶/۱۲ - ۲۱:۱۴
حاصلات گندم در بادغیس ۵۴ درصد افزایش یافته است


میزان حاصلات گندم در ولایت بادغیس، نشان می‌دهد که تولید گندم امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، می‌گوید، با آنکه سطح اقتصاد دهقانان پایین بود و دسترسی کم‌تری به عوامل تولید داشتند، اما دهقانان این ولایت امسال توانسته‌اند ۱۴۴ هزار متریک تن گندم تولید کنند. به گفته‌ی این ریاست، امسال نزدیک به ۱۲هزار و هشت‌صد هکتار زمین آبی و ۴۸هزار و ۳۰۰ هکتار زمین للمی گندم کشت شده بود که از زمین‌های آبی و للمی در مجموع ۱۴۴ هزار متریک گندم به دست آمده است. این ریاست تاکید کرده که این رقم حدود ۵۴ درصد افزایش در مقایسه با میزان حاصلات گندم در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را نشان می‌دهد. میزان این حاصلات نشان می‌دهد که دهقانان بادغیس، ۵۰ هزار متریک گندم بیشتر از نیاز باشندگان این ولایت تولید کرده‌اند.
ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از هرهکتار زمین زراعتی آبی سه‌هزار و
۲۱۴ کیلوگرام و از هرهکتار زمین للمی ۲هزار و ۱۳۱ کیلوگرام گندم به دست آمده است.
باران‌های کافی و به موقع، توزیع تخم‌های اصلاح شده و کود کیمیاوی توسط وزارت زراعت و موسسات همکار، کنترول کامل آفات نباتی به ویژه ملخ و کفشک باعث افزایش حاصلات گندم در بادغیس شده است.
از دو برابر شدن حاصلات گندم در بادغیس در حالی گزارش می‌شود که این ولایت طی دو سال گذشته، شدیداً از خشک‌سالی متاثیر شده بود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS