تولید پیاز در هلمند ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است

mail-admin
دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۰ - ۱۴:۲۳

۲۰ جوزای ۱۳۹۸
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند می‌گوید که در تولید و کشت پیاز در این ولایت در سال روان، ۱۶.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش به میان آمده است.
زلمی الکو رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند می‌گوید: «بر اساس گزارش‌های کارمندان ساحه‌ای، امسال کشت و تولید پیاز در هلمند، ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.
بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ریاست زراعت هلمند، امسال در هلمند کم‌وبیش یک هزار و ۱۵۰ هکتار زمین کلچه پیاز و در ۱۱۰ هکتار زمین نوش‌پیاز کشت شده است. سال گذشته اندازه‌ی ساحات تحت کشت پیاز، جمعاً یک هزار و ۲۱۶ هکتار بود.
آقای الکو می‌گوید که آمارهای آنان نشان‌دهنده‌ی حاصل‌دهی ۴۰ تنی از هر هکتار است. به گفته‌ی او در مقایسه با سال گذشته، این آمار افزایش نزدیک به ۱۷ درصد را نشان می‌دهد.
به گفته‌ی رییس زراعت ولایت هلمند، هر هفته از این ولایت به دیگر ولایت‌ها، نزدیک به ۳۵ تن پیاز برای فروش انتقال می‌یابد.
آقای الکو می‌گوید که پیاز هلمند در بازارهای داخلی، از لحاظ کیفیت نامی بلند دارد.
ریاست زراعت هلمند برای رشد کشت‌وکار سبزی و دیگر کشت‌های مشروع زمینه‌های آموزش برای مبارزه با آفات،‌ افزایش باردهی و بهبود کیفیت را برای دهقانان به هدف گسترش تولید و رشد درآمدهای‌شان فراهم کرده است. این آموزش‌ها به منظور جلوگیری از کشت‌های غیرمشروع راه‌اندازی شده است تا دهقانان درآمد بیش‌تر داشته باشند و به کشت‌های غیرمشروع رو نگردانند.
ریاست زراعت هلمند می‌کوشد در کنار جلوگیری از آفت‌ها و بیماری‌های نباتی در کشت دهقانان، روش‌های کشت‌وکار عصری را به آنان یاد بدهد تا حاصلات زمین‌های‌شان بیش‌تر شود و این ولایت به سوی خودکفایی در تولیدات زراعتی برسد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS