توزیع ۲۲۵.۶ میلیون افغانی قرضه‌های زراعتی در ولایت بامیان آغاز شد

user-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۱۳:۲۸
توزیع ۲۲۵.۶ میلیون افغانی قرضه‌های زراعتی در ولایت بامیان آغاز شد


 ۳۱ ثور ۱۳۹۹
برنامه‌ی پرداخت قرضه‌های زراعتی به دهقانان ولایت بامیان و با حضور والی، مسوولان محلی، دهقانان و اعضای کوپراتیف‌های این ولایت آغاز شد.
عبدالوهاب محمدی رییس زراعت، آبیاری و مالداری بامیان گفت که از طریق این برنامه مجموعاً ۲۲۵.۶ میلیون افغانی قرضه از طرف صندوق انکشاف زراعت منظور گردیده که در اختیار یک هزار و ۵۷۴ نفر دهقان اعضای ۶۶  کوپراتیف و انجمن تولیدکننده کچالو در سطح این ولایت قرار می‌گیرد که هفت هزار و ۳۰۰ جریب زمین تحت کشت کچالو را جهت افزایش تولید و حاصل‌خیز مورد حمایت قرار می‌دهد.
رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بامیان هدف از توزیع قرضه‌های زراعتی را افزایش تولید و حاصل‌خیزی کشت‌زارهای کچالو عنوان کرد تا دهاقین در مراحل مختلف زراعتی، با استفاده از این قرضه، نیازمندی‌های زراعتی‌شان را تهیه کنند تا منجر به افزایش عوایدشان گردد.
سید انور رحمتی والی بامیان، در مراسم آغاز توزیع قرضه‌های زراعتی، ضمن قدردانی از وزرات زراعت و صندوق انکشاف زراعت، این پروژه را برای حمایت و تقویت اقتصاد خانواده‌های زراعت‌پیشه مهم و مؤثر دانست و گفت: "همه چیز زنده‌گی ما بسته‌گی مستقم به کار، تلاش، دست‌آورد و هنرنمایی دهاقین در عرصه تولیدات زراعتی دارد و در مجموع جوامع ما وابسته به اقتصاد زراعتی است و این یکی از اولویت‌های حکومت افغانسان و اداره محلی بامیان است که با دهاقین یک‌جا کار کنیم تا مشکلات‌شان اندک اندک کم شود و دهاقین حمایت شوند تا از محصولات زراعتی استفاده بهینه کنند."
 والی بامیان هم‌چنان علاوه کرد که کچالوی بامیان از شهرت ملی و فراملی برخوردار بوده واین ولایت مهم‌ترین تولیدکننده کچالو در کشور است که بیش از۵۰ فی‌صد کچالوی مورد نیاز کشور از ولایت بامیان به دست می‌آید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۰
Background image

تطبیق کمپاین مبارزه علیه ملخ در ولسوالی شولگره ولایت بلخ 

کارمندان فنی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کمپاین مبارزه علیه ملخ را در چندین منطقه ولسوالی شولگره ولایت بلخ تطبیق نمودند.
قریه‌جات کابل قشلاق، بهرام گورعلیا، شورچه، ازبیکیه و دلان اقچه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۳۸
Background image

جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ

اعضای هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب و استرداد زمینهای غصب شده امارتی در ولایت بلخ  غرض جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی به قریه نوارد کوتگی ولسوالی بلخ سفر نموده و آبادی‌ها انجام شده در. . .

BACK TO NEWS