تلاش‌ها جهت نهایی سازی طرح پنج ساله معیشت بدیل

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۱ - ۱۲:۵۳
تلاش‌ها جهت نهایی سازی طرح پنج ساله معیشت بدیل

۲۱ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه کمیته نهایی سازی طرح پنج ساله معیشت بدیل به رهبری مولوی نصرت الله طلحه رییس عمومی انستتیوت تحقیقات زراعتی وزارت زراعت با حضور شماری از روئسا، مشاورین و متخصصین وزارت زراعت برگزار شد.
این جلسه  مطابق به هدایت مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری به منظور شامل سازی نظریات کمیسون اداری معاونیت اداری ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان در طرح پنج ساله معیشت بدیل برگزار شده بود که در جریان آن حاضرین نظریات شان را جهت بهبود طرح متذکره بیان نمودند.
طرح پنچ ساله معیشت بدیل به اساس فرمان عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی در مورد ممنوعیت کشت کوکنار به منظور ارایه معیشت بدیل و معرفی جاگزین‌های کشت کوکنار و نباتات مولد مواد مخدر برای دهاقین از سوی وزارت زراعت ترتیب شده است که شامل تطبیق پروژه‌‌های معیشت بدیل برای تقویت و همکاری اقتصادی دهاقین و تشویق به کشت محصولات مشروع و متنوع می‌باشد که شامل فعالیت‌ها در بخش زراعت، مالداری، منابع طبیعی و آبیاری می‌باشد.
طرح متذکره پس از آنکه به کمیسون اداری معاونیت اداری ریاست الوزرا پیشکش شد، کمیسون متذکره نظریات مشخصی را جهت اصلاح و بهبود آن ذکر کردند که بر همان اساس مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری کمیته‌ مشخصی را جهت اصلاح و نهایی سازی آن وظیفه سپرد تا آن را نهایی سازند.
این جلسه در دفتر حشمت الله شهرانی مشاور مقام وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برگزار شده بود.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۴۸
Background image

نشست هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب ولایت نیمروز دایر گردید

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
نشست هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌های امارتی ولایت نیمروز در اداره زراعت این ولایت و به سرپرستی مولوی شیراحمد رفیع رییس زراعت و با حضور اعضای هیئت دایر. . .

BACK TO NEWS