تلاش‌ها جهت حفاظت از جنگلات و منابع طبیعی در ولایت بادغیس

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳ - ۱۰:۳۹
تلاش‌ها جهت حفاظت از جنگلات و منابع طبیعی در ولایت بادغیس

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس به منظور مدیریت جنگلات طبیعی، علفچرهای عامه، و حفاظت ازمنابع طبیعی و پروژه‌های انکشافی در بخش احیای جنگلات طبیعی پسته جلسه‌ای را با رئسای انجمن های جنگل داری برگزار کرد.
این جلسه از سوی آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت بادغیس با حضور رئیس‌های انجمن های جنگلداری ولسوالی‌های دره بوم، مقر، سنگ آتش و آبکمری در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری برگزار شد.
در این جلسه آمر منابع طبیعی معلومات عمومی در قسمت حفاظت جنگلات و علفچر ها ارائه نمود و در ادامه مدیر عمومی جنگلات و علفچر ها در قسمت چگونگی نظارت و کنترول از پروژه های تطبیق شده و پلان انکشافی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری در قسمت احیای جنگلات پسته صحبت نموده و برای  مسوولان انجمن‌های حاضر در جلسه هدایت داده شد که مطابق به پلان مدیریتی خویش هر انجمن ساحات جنگلات طبیعی پسته مربوطه خویش را سروی و جهت احیای دوباره آن به آمریت منابع طبیعی گزراش ارائه بدارند تا به اساس نیازمندی آنها پلان انکشافی سال مالی (1403) هجری شمسی این آمریت ترتیب و جهت منظوری به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری شریک ساخته شود و در ضمن برای انجمن های متذکره هدایت داده شده که در قسمت جلوگیری از قطع جنگلات طبیعی، تخریب علفچر ها، غصب ساحات عامه جدی عمل نمایند و متخلفین را به این اداره معرفی بدارند تا از این طریق به ارگان های عدلی و قضایی  معرفی گردد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS