بیش از یک هزار مالدار جوزجانی روش ساخت «خشت منرال» را یاد گرفتند

mail-admin
شنبه ۱۳۹۹/۴/۲۸ - ۸:۴۰
بیش از یک هزار مالدار جوزجانی روش ساخت «خشت منرال» را یاد گرفتند
 
۲۷ سرطان ۱۳۹۹
وزارت زراعت، به منظور ترویج روش‌های مدرن تغذیه‌ی حیوانات و رشد مالداری، برای ۱۰۴۰ تن از مالداران در ولایت جوزجان روش ساختن «خشت منرال» را آموزش داد.
محمدعالم عالمی، رییس زراعت، آبیاری و مالداری جوزجان می‌گوید: «این آموزش‌ها از سوی پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری «NHLP» راه‌اندازی شده است.»
محمدعالم عالمی، رییس زراعت جوزجان می‌گوید که بدون تغذیه درست و خوراکه مناسب سطح تولید محصولات حیوانی پایین و اندک می‌باشد و اگر تغذیه مناسب نباشد، حیوانات در وقت و زمان معین باردار نمی‌شوند و مقاومت بدن‌شان در برابر امراض پایین می‌آید.
به قول رییس زراعت جوزجان، از میان یک هزار و ۴۰ مالداری که در جوزجان آموزش ساخت خوراک حیوانی را یاد گرفتند، ۷۴۰ تن‌شان زنان و ۳۰۰ تن مردان مالدار بودند که روش ساخت خوراکه برای گاوهای شیری را یاد گرفتند تا بتوانند با این روش، مالداری‌شان را رونق بدهند.
محمدعالم عالمی، رییس زراعت جوزجان می‌گوید که در پایان این برنامه، به هر یک از مالداران آموزش‌دیده، یک بسته‌ی نُه کیلویی، شامل کنجاره‌ی زغر، سبوس، «DCP»، گر، کودیوریا و نمک طعام، توزیع شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS