به منظور مدیریت بهتر آب در قندهار؛ بانک انکشاف آسیایی به حکومت افغانستان، ۳۴۸.۷۸ میلیون دالر کمک بلاعوض می‌کند

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۷/۳ - ۱۶:۴۲
بانک انکشاف آسیایی به حکومت افغانستان، ۳۴۸.۷۸ میلیون دالر کمک بلاعوض می‌کند

به منظور مدیریت بهتر آب در قندهار؛
بانک انکشاف آسیایی به حکومت افغانستان، ۳۴۸.۷۸ میلیون دالر کمک بلاعوض می‌کند

۳ میزان ۱۳۹۸
بانک انکشاف آسیایی و حکومت افغانستان، توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که بر بنیاد آن، این بانک، برای توسعه‌یافتن دومین بند بزرگ کشور که در قندهار واقع است، ۳۴۸.۷۸ میلیون دالر به حکومت افغانستان کمک بلاعوض می‌کند.
این کمک برای توسعه‌ی منابع آبی در ولایت قندهار از طریق گسترش بند دهله، که دومین بند بزرگ کشور است، هزینه می‌شود.
این موافقت‌نامه توسط آقای محمدهمایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربنا و آقای نرندرا سنگرو، رییس بانک انکشاف آسیایی برای افغانستان، در حضور نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری و شماری دیگر از وزیران، اعضای پارلمان و دیگر مقام‌های دولتی، امضا شد.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این مراسم گفت که توسعه‌ی «بند دهله» ارزش و اهمیت گسترده‌ی زراعتی دارد و برای گسترش زمینه‌های آبیاری و افزایش تولیدات نهایت مهم است.
هم‌چنان آقای قیومی، سرپرست وزارت مالیه گفت: «بسیار خوشحال هستم که امروز موافقت‌نامه‌ی کمک بلاعوض پروژه انکشاف منابع آبی ولسوالی ارغنداب را با بانک انکشاف آسیایی به امضا می‌رسانیم، این کمک از طریق صندوق اختصاصی بانک انکشاف آسیایی تمویل می‌گردد و در بخش‌های زراعت، منابع طبیعی و انکشاف دهات به مصرف خواهد رسید. از کمک‌های بانک انکشاف آسیایی صمیمانه سپاس و قدردانی می‌کنم.»
معینان وزارت‌خانه‌های احیا و انکشاف دهات و انرژی و آب، نیز در رابطه به اهمیت تولید انرژی، افزایش ظرفیت بند دهله و تاثیرات آن بر سطح زنده‌گی مردم صحبت کردند.
همین گونه آقای سنگرو، رییس بانک انکشاف آسیایی برای افغانستان گفت: «امضای موافقت‌نامه‌ی کمک بلاعوض امروز، تعهد بلندمدت بانک انکشاف آسیایی را برای کمک به بهبود زنده‌گی افغان‌ها از طریق ساخت زیربناهای مورد نیاز و همکاری در عرصه‌ی بلند بردن ظرفیت‌های تخنیکی و مدیریتی، تأیید می‌کند. این پروژه به بهبود اثرگذاری زراعت افغانستان، مدیریت منابع آب، تولید انرژی و چشم‌انداز رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.»
پروژه انکشاف منابع آبی یک‌پارچه ارغنداب با توان‌بخشی و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی بند دهله، که در گام نخست در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است، دسترسی به آب و مدیریت منابع آب در قندهار را بهبود می‌بخشد. کارهای ساختمانی آن شامل بلند بردن بند اصلی، سرریزها و سایر ساختارهای مرتبط برای افزایش سطح کامل مخزن دارای ظرفیت ۱۳.۶ متر و افزایش قابلیت ذخیره‌سازی آب از ۲۸۸ میلیون متر مکعب به ۷۸۲ میلیون متر مکعب، در عین حال اعمار مجدد جاده به طول ۹.۶ کیلومتر می‌باشد.
افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی این بند امکان تولید برق آبی را که توسط سکتور خصوصی صورت خواهد گرفت و هم‌چنین آب اضافی شهری و صنعتی به شهر قندهار و اطراف آن با کمک سایر شریکان عمرانی از این طریق فراهم می‌شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS