به مناسبت فرارسیدن عید قربان کمپاین مجادله علیه تب خونریزی دهنده کانگو آغاز شد

mail-admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۱ - ۱۳:۲۱
به مناسبت فرارسیدن عید قربان کمپاین مجادله علیه تب خونریزی دهنده کانگو آغاز شد

۲۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ.ش
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با فرا رسیدن عید سعید قربان و با درک نیازمندی جهت حفاظت از صحت هموطنان کمپاین مجادله علیه تب خون ریزی دهنده کانگو را آغاز و در رابطه به این مرض برای مردم آگاهی دهی می کند.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور جلوگیری از سرایت تب خون ریزی دهنده گانگو در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان کمپاین مخصوص مجادله و آگاهی دهی را به راه انداخته است که در جریان آن در مرکز و ولایت مواشی و جای بود باش آن‌ها دواپاشی گردیده و در کنار آن معلومات لازم در رابطه به مرض برای باشنده گان اراییه می شود.
کانگو یا تب خونریزی دهنده یک بیماری کشنده است که این مرض خون ریزی دهنده از طریق حیوانات به انسان ها سرایت می کند که در جریان عید قربان خطر انتشار آن بیشتر می‌گردد. کانگو بیشتر از طریق حشرات، کنه‌ها و خزنده ها و یا هم از طریق مواشی به حیوانات انتقال می‌یابد.
این تب یک بیماری مشترک میان حیوانات و انسان‌ها است که بسیاری اوقات از طریق حیوانات به انسان‌ها انتقال می یابد و گاهی باعث مرگ انسان‌ها می شود.
به منظور جلوگیری از کنه‌های تب خونریزی دهنده کانگو دواپاشی حیوانات و جای بودباش آن‌ها و مراعت حفظ الصحه از نکات مهمی ‌باشد که از انتشار بیماری جلوگیری می‌کند.
شخص مصاب به بیماری کانگو در بدنش لکه‌های خونی نمایان می‌گردد و تب نیز می‌داشته باشد. این بیماری عموما از حیوانات با انسانها و از شخص مصاب به شخص دیگری انتقال می‌یابد؛ نخستین علامت آن تب شدید، سردردی و شخی عضلات می باشد.
 در موارد پیشرفته ممکن است شامل لکه های سبز رنگ زیر پوست، سرگیجه و در نهایت خونریزی از دهان و بینی باشد. احتمال درمان افراد مبتلا به این بیماری در سه تا چهار هفته اول وجود دارد و در صورت عدم درمان در این مدت ممکن است جان خود را از دست بدهند.
داکتران می گویند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید در هنگام برخورد با حیوانات از دستکش، ماسک، جوراب و دستکش سفید استفاده کرد.

خبرهای تازه

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

تأکید وزارت زراعت بر هماهنگی، شفافیت و کیفیت در تطبیق پروژه‌های انکشافی

نشستی به ریاست مولوی بازمحمد فیضان معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و با حضور رؤسا، مشاوران بخش آبیاری و منابع طبیعی و مسئولان مؤسسه افغان اید برگزار شد.
در این. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۴۱
Background image

رئیس زراعت بدخشان از پروژه‌های زراعتی مؤسسه میشن ایست در ولسوالی واخان بازدید کرد

مولوی امان‌الله حسن رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در رأس یک هیأت متشکل از کارشناسان زراعت، مسئولان مؤسسه میشن ایست و مسئولان بخش پلان و هماهنگی این ریاست به ولسوالی واخان. . .

بازگشت به خبرها