برگزاری نشست مشورتی برای غنامندی پالیسی ملی گندم

mail-admin
چهارشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۱ - ۱۶:۴۰
برگزاری نشست مشورتی برای غنامندی پالیسی ملی گندم

11 حمل 1400
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، نشستی را به منظور بحث روی چگونگی غنامندی پالیسی ملی گندم، با حضور داکتر انوارالحق‌احدی وزیر زراعت، شیرشاه ‌امیری معین این وزارت، شماری از روسای ولایات، کارمندان ترویج و متخصصین سکتور زراعت برگزار کرده است.
آقای احدی در آغاز این نشست در باره تحقیق، افزایش تولید، بلند بردن کیفیت، مقدار نیازمندی، واردات و بازار خرید و فروش گندم صحبت کرده، گفت: «ساحه کار زراعت فراخ است، یکی از عمده‌ترین موارد آن تولید، به خصوص تولید گندم می‌باشد. از همین‌رو، این نشست دایر شده تا همه‌ی نظریات مطرح گردد و پالیسی جامع گندم ساخته شود تا ما آن را به کابینه پیشنهاد کنیم و تایید شود.» وزیر زراعت با اشاره به این که سالانه هزاران تُن تخم گندم و کود کیمیاوی به دهقانان توزیع می‌شود، افزود که هنوز هم نیاز است تا در این بخش کار بیشتر صورت گیرد. او گفت: «باوجودی که تخم گندم و کود سالانه توزیع می‌کنیم، هنوزهم کارهایی باید شود، این نشست راه‌اندازی شده تا نظر داده شود تا پالیسی بهتر و همه‌شمول جور شود، به سوالات تولید، نیازمندی، قیمت و موارد دیگر پاسخ داده شود. هم‌چنان روی استفاده از وسایل جدید زراعتی، تجارب و وضع تولید کشورهای همسایه، نظریات و تجارب شما همه مهم است، نظریات خود را مطرح کنید، تولید و مصرف و ابعاد دیگر آن در نظر گرفته شود تا مسوده جور شده بود، شما می‌توانید بگویید که اتکای ما به آب، تخم، خاک، تکنالوژی جدید زراعتی باشد یا موارد دیگر؛ چگونگی مدیریت محصولات هم مهم است.»
هم‌چنین عبدالصبور رحمانی رییس عمومی ترویج وزارت زراعت، در این نشست مشورتی گفت:‌«تمرکز روی ساخت پالیسی جامع و همه‌شمول می‌باشد تا نظریات همه جمع شود، نظریات همه‌ی شما مهم است تا مطرح گردد، ایده در افغانستان به این است که باید همه کار را باید دولت بکند، در این طرح تمرکز روی سیستم غیرمتمرکز خواهیم کرد تا دهقان حتی در ولسوالی‌ها در زمان مناسب تخم برایش برسد و منتظر دولت نباشد.»
عوامل تولید، تطبیق فعالیت‌های ترویجی، ذخایر و پروسس گندم، چالش‌های عوامل تولید از مهم‌ترین مواردی اند که روی آن در نشست امروز و فردا بحث می‌شود و در این پالیسی گنجانده خواهد شد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۳
Background image

برای ۸۰ مالدار در ولسوالی قره باغ ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به‌همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۸۰ خانم بیوه مالدار خوراکه حیوانی توزیع نموده است.
برای هر خانم مالدار، ۱۰۰. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۲
Background image

برای ۵۲ تَن مالدار در ولسوالی شکردره ولایت کابل وسایل مالداری توزیع شد

۸  ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری کمیته هالند برای افغانستان، برای ۵۲ تَن مالدار وسایل مالداری توزیع نموده است.
سطل‌های جمع‌آوری شیر و کارت‌های ادویه. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۳۰
Background image

توزیع ۱۵ فرد گاو شیری در ولسوالی قره باغ ولایت کابل

۸ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کابل، به همکاری موسسه «یتیم خانه افغانستان»، برای 15 فامیل بی‌بضاعت گاو شیری توزیع نموده است.
برای هرفامیل یک فرد گاو در نظر گرفته. . .

BACK TO NEWS