برگزاری جلسه‌ی تحلیل و ارزیابی سربند پروژه خوش‌تپه

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۲ - ۱۵:۲۹
aksldjf

برگزاری جلسه‌ی تحلیل و ارزیابی سربند پروژه خوش‌تپه؛
مطالعات ساحه سربند کانال خوش‌تپه در کندز آغاز می‌شود

۲ میزان ۱۳۹۹
جلسه تحلیل و ارزیابی مرحله دوم سربند پروژه کانال خوش‌تپه با مسوولان اداره انکشاف بین‌المللی ‏ایالت متحده امریکا «USAID»، پروژه ‏«SWIM»‏ و شرکت قراردادی به ریاست حشمت‌الله غفوری معین ‏آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دایر گردید.‏
در این جلسه گفته شد که قرار است در اول نوامبر سال جاری مطالعات ساحه سربند کانال خوش‌تپه در ولایت کندز در مسیر ‏دریای آمو آغاز شود. در این مطالعه واضح خواهد شد که سربند در کدام نقطه دریای آمو در نظر ‏گرفته شود.‏
آب‏ پروژه آبیاری خوش‌تپه از دریای آمو تأمین می‌شود که از ولایت کندز شروع و در ولایت فاریاب ختم ‏می‌گردد. با اجرا شدن این پروژه، بیش از ۵۰۰ هزار هکتار زمین  جدید تحت آبیاری قرار خواهد گرفت. ‏مطالعات مرحله اول پروژه متذکره تکمیل گردیده است  و در جریان سال ۲۰۲۱ مراحل بعدی تکمیل خواهد ‏شد.‏
در این جلسه حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی از همکاری «‏USAID»‏ و پروژه «‏SWIM»‏ در ‏مطالعات امکان‌سنجی مرحله دوم پروژه خوش‌تپه اظهار خرسندی کرد.
متعاقباً در این جلسه در مورد مطالعات امکان سنجی در امتداد سربند پروژه خوش‌تپه تا ۸۰ کیلومتر به ‏منطقه کلدار ولایت بلخ که حدوداً ۳۰ درصد ساحه پروژه خوش‌تپه را در بر می‌گیرد، بحث شد. ‏پروژه «‏SWIM»‏ برای ساحه باقی مانده که از خوش‌تپه الی وصل منطقه کلدار که تقریباً ۸۰ کیلومتر ‏تخمین می‌شود، شرایط لایحه «ToR» مطالعات امکان‌سنجی و بودجه مورد نیاز را تخمین و محاسبه ‏خواهد کرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۴۰
Background image

برنامه آگاهی‌دهی راجع به اهمیت علفچرها در ولسوالی قادس ولایت بادغیس دایر شد 

برنامه آموزشی پيرامون اهمیت و استفاده درست ازعلفچرهای عامه برای مالداران ولسوالی قادس ولایت بادغیس از سوی کارمندان ریاست زراعت آن ولایت دایر گردید.
آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت، آبیاری. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۳۳
Background image

نشست مشورتی مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با اعضای کمیته هالند برای افغانستان 

نشست مشورتی با اشتراک مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، مدیریت های خدمات زراعتی و مالداری ولسوالی‌ها، و مسئولان کميته هالند و ده‌ها تن از مالداران در فارم شگوفان. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
Background image

کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت. . .

BACK TO NEWS