برپایی جشن انگور، انجیر و عسل در هرات

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۶/۱۲ - ۱۷:۴۸
برپایی جشن انگور، انجیر و عسل در هرات
 
۱۲ سنبله ۱۳۹۹
جشن انگور، انجیر و عسل با حضور سید وحید قتالی والی، کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی، عبدالصبور رحمانی رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات، رییس شورای متخصصان، روسای محترم ادارات دولتی و سکتور خصوصی و جمع کثیری از دهقانان و مالداران در صحن اداره زراعت برگزار شد. هدف از برگزاری این جشن، معرفی تولیدات زراعتی و مالداری برای تاجران ملی و بین‌المللی، ایجاد فرصت‌ها برای دهقانان به منظور معرفی محصولات‌شان و هم‌چنان به دست‌آوردن بازارهای خارجی برای فروش محصولات زراعتی و مالداری است.
سید وحید قتالی، والی هرات نقش این جشنواره را در بازاریابی برای این محصولات مؤثر دانست و ولایت هرات را نمونه‌ی خوبی از یک ولایت توسعه‌‌یافته در بخش زراعت خواند.
عبدالصبور رحمانی رییس زراعت ولایت هرات، در این جشنواره از فعالیت‌های این اداره در بخش‌های مختلف از جمله ساخت یک‌هزار و ۲۷ کشمش‌خانه، ۴۲۰ پیازخانه و افزایش تولید انگور در این ولایت یادآوری کرد. آقای رحمانی افزود که تولید انگور، سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن بود که خوشبختانه سطح تولیدات انگور امسال در این ولایت ۱۴۰ هزار تن، تولیدات انجیر هشت هزار تن و تولید عسل به بیش از ۲۰۰ تن رسیده است.
قابل ذکر است که در این جشنواره نشستی بین تولیدکننده‌گان و مسوولان ذی‌ربط جهت حل مشکلات باغداران صورت گرفت. باید گفت در همایش تجلیل از جشنواره‌ی انگور، انجیر و عسل، ۳۵ نوع انگور به نمایش گذاشته شده بود .

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS