برداشت حاصلات گندم از قطعات نمایشی بلخ با ۴۰ درصد افزایش

mail-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۸ - ۱۳:۲۶
برداشت حاصلات گندم از قطعات نمایشی بلخ با ۴۰ درصد افزایش

۸سرطان ۱۴۰۰
با جمع‌آوری حاصلات قطعات نمایشی گندم در ولایت بلخ، آمارها نشان می‌دهد که این قطعات در مقایسه با دیگر کشت‌زارهای گندم، ۳۵ تا ۴۰ درصد در هر جریب زمین، حاصلات بیشتر داده است.
برنامه حمایت از اولویت ملی دوم مربوط به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، «SNaPP2»، در خزان سال گذشته با استفاده از ۷.۲۵ متریک‌تُن تخم اصلاح‌شده نوع «کابل-۱۳»، ۲۹۰ قطعه نمایشی گندم در ولسوالی‌های نهرشاهی، دهدادی، بلخ، خُلم، دولت‌آباد و شولگره ولایت بلخ احداث کرد که هریک از این قطعات، ۳۵ تا ۴۰ درصد بیشتر در مقایسه با دیگر کشت‌زارهای گندم حاصل داده است.
افزایش حاصلات این قطعات نمایشی، دهقانان را باورمند ساخته است که استفاده از تخم‌های اصلاح‌شده و کشت قطاری در مقایسه با کشت سنتی، حاصلات بیشتر می‌دهد.
این قطعات نمایشی به منظور ترویج ورایتی‌های اصلاح‌شده تخم گندم، بلند بردن ظرفیت دهقانان برای آماده‌سازی زمین زراعتی، استفاده از روش‌های جدید و مدرن زراعتی، جلوگیری از آفات و امراض نباتی و پی‌بردن به روش‌های کشت گندم احداث شده بود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۸
Background image

آموزشی دهی  و توزیع ۶۴۰ بوری شکر برای ۱۵۰ نفر از اعضای اتحادیه زنبورداران ولایت بدخشان

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان در همکاری پروژه زنجيره ارزش محصولات زراعتی افغانستان برای ۱۵۰ نفراعضای اتحادیه زنبورداران ضمن تدویر برنامه آموزشی یک روزه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۷
Background image

نشست مسوولان ریاست زراعت ولایت بادغیس با مسوولان موسسه ناروی در زون غرب

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
 مولوی آخندزاده ملاعبدالحی منیر رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس با رئیس موسسه ناروی در زون غرب ملاقات کرد.
 در ابتدا رئیس زراعت وضعیت زراعتی و مالداری را در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۶
Background image

از وارد شدن ۹۷۰۰ کیلو خرمای بی‌کیفیت در ولایت فراه جلوگیری شد

۹ حمل ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست حفاظه نباتات و قرنطین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از وارد کردن ۹۷۰۰ کیلوگرام خرمای بی‌کیفیت در بندرشیخ ابونصر فراهی ولایت فراه جلوگیری نمودند.
 قرار بود. . .

BACK TO NEWS