بحث در باره تداوم پروژه «OSFO» میان نهادهای مسوول

content_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۹/۲۶ - ۱۴:۵۷
 بحث در باره تداوم پروژه «OSFO» میان نهادهای مسوول


۲۶قوس ۱۳۹۸
مسوولان وزارت‌های زراعت، آبیاری و مالداری، احیا و انکشاف دهات، انرژی و آب و هم‌چنین سازمان بین‌المللی جایکاه، در باره چگونگی پروژه افزایش محصولات زراعتی از طریق تقویت سیستم‌های آبیاری و بلند بردن ظرفیت‌ها، موسوم به «OSRO»، باهم بحث کردند.
پروژه «OSRO» در ماه آپریل ۲۰۱۶ با هزینه ۱۲.۳ میلیون دالر از کمک‌های سازمان بین‌المللی جایکاه مربوط به دولت جاپان، در افغانستان آغاز به کار کرد. این پروژه توسط سازمان غذا و زراعت ملل متحد، «FAO» در ولایت‌های بغلان، کندز و تخار اجرا شده است. پروژه افزایش محصولات زراعتی از طریق تقویت سیستم‌های آبیاری و بلند بردن ظرفیت‌ها در اول ماه جاری میلادی خاتمه یافت.
از طریق این پروژه ۴۲ شبکه آبیاری در سه ولایت ساخته شده و ۱۹هزار ۳۰۳ هکتار زمین کشت‌زار شالی تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است. هم‌چنین با ساخت این شبکه‌ها دوهزار و ۱۰۱ هکتار زمین زراعتی جدید تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.
از طریق پروژه «OSRO»، به تعداد ۲۴۱ کارمند دولتی، ۲۰۹ دهقان، ۸۳ انجنیر و همین‌طور ۳۷۹ تن در بخش تولید تخم‌ با کیفیت کچالو نیز آموزش دیده‌اند. هم‌چنین از طریق این پروژه یک مرکز آموزش آبیاری و انجنیری در ننگرهار نیز ساخته شده است.
در این جلسه، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، بر تداوم این پروژه تاکید کرد و از ریاست آبیاری خواست تا طرحی را به منظور این که چگونه بتوان کار پروژه را تداوم داد، آماده کند.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS