امسال در بادغیس ۵۲۶هکتار زمین پسته احداث و احیا شده است

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۸/۲۰ - ۱۳:۵۴
امسال در بادغیس ۵۲۶هکتار زمین پسته احداث و احیا شده است


۲۰عقرب ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس، می‌گوید که درسال جاری ۵۲۶ هکتار باغ پسته در ولسوالی‌های مقر و آب‌کمری جدیداً احداث و احیا شده است.
این ریاست می‌افزاید که ۱۲۰ هکتار این ساحات توسط ریاست زراعت و ۴۰۶ هکتار دیگر آن از طریق پروژه ملی باغداری و مالداری مربوط به وزارت زراعت، جدیداً احداث و احیا شده است.
مسوولان ریاست زراعت بادغیس می‌افزایند برای احیای این ساحات ۱۷۶ کیلوگرام تخم پسته خریداری و به صورت مستقیم در چقورک‌های حفرشده کشت شده است. این اقدام از طریق ده انجمن جنگل‌داری توسط ۱۴۴ دهقان انجام شده است.
پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز در این ولایت۵۰ هکتار باغ میوه احداث و۳۰ هکتار باغ‌های کهنه را در ولسوالی‌های آب‌کمری، مقر، قادس و قلعه نو احیا کرده است.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۷
Background image

اشتراک موسسات فعال در سکتور زراعت در نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی

نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی با شعار «زمینه سازی بنیادی به زراعت زمینه ساز خوکفایی افغانستان» در بادام باغ کابل از ۱۲ الی ۱۵ ثور برگذار می‌شود، که در این نمایشگاه موسسات همکار وزارت. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۴:۱
Background image

ملاقات معین زراعت و مالداری با مسوولان دفتر"تی. ام. آی"

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با محمد حامد امیری مسوول عملیاتی و شماری از مسوولان دیگر دفتر "تی. ام. آی" پیرامون ساخت فارم‌های مالداری گفتگو. . .

جمعه ۱۴۰۳/۲/۷ - ۱۳:۱۷
Background image

معین زراعت و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار کرد

مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با مسوولان "بنیاد آغاخان" دیدار و پیرامون اشتراک در نمایشگاه ملی بادام باغ گفتگو نمود.
مولوی صدراعظم عثمانی در. . .

BACK TO NEWS