امسال در بادغیس ۳۲هزار و ۶۴۰ تُن گندم اصلاح‌شده توسط دهقانان تولید خواهد شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱/۱۳ - ۱۵:۵۵
بادغیس


۱۲ حمل ۱۳۹۹
ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بادغیس می‌گوید که در جریان سال روان، با توجه به مقدار توزیع تخم‌های اصلاح‌شده و باران‌های اخیر، بیش از ۳۲ هزار تُن گندم اصلاح‌شده تولید خواهد شد.
این ریاست می‌گوید: «در سال روان ریاست زراعت بادغیس به ۱۶ هزار و ۳۴۰ دهقان در ساحات مختلف این ولایت، ۸۱۷ تن گندم اصلاح‌شده و ۹۶۴ تن کود کیمیایی را توزیع کرده است که بدین‌ترتیب، هشت‌هزار و ۱۷۰ هکتار زمین در بادغیس تحت کشت گندم اصلاح‌شده قرار گرفته است.»
این ریاست به این توقع است که «با اوسط حاصل چهار تن از یک هکتار، امسال ۳۲ هزار و ۶۴۰ تن تخم اصلاح‌شده‌ی گندم در بادغیس تولید شود.»
با تولید این مقدار گندم اصلاح‌شده، گام مهمی در عرصه ترویج کشت تخم اصلاح‌شده که منتج به افزایش حاصلات و بهبود مصونیت غذایی می‌شود، برداشته می‌شود.
ریاست زراعت بادغیس می‌گوید: «با بارنده‌گی‌های به‌موقع و متواتر نباتات زرع‌شده در زمین‌های للمی این ولایت، از وضعیت خوب و قابل وصف برخوردار گردیده‌اند.»
باید گفت که ۸۰ درصد زمین‌های زراعتی بادغیس للمی است و در آن گندم، ‌جو، کرابیه، نخود و سبزیجات کشت می‌شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS