امسال بیش از هشت‌هزار و شش‌صد هکتار ساحه هنگ و شیرین بویه احیا شده است

content_admin
چهارشنبه ۱۳۹۸/۹/۲۷ - ۱۵:۳۹
 امسال بیش از هشت‌هزار و شش‌صد هکتار ساحه هنگ و شیرین بویه احیا شده است

۲۷قوس ۱۳۹۸
ریاست علفچرهای وزارت‌ زراعت، آبیاری و مالداری، طی سال جاری ۸هزار و ۶۸۰ هکتار ساحه مربوط به نبات هنگ و شیرین بویه را در ولایت‌های سمنگان، بغلان، تخار، بلخ، بدخشان و کندز احیا و حفاظت کرده است. این ساحات توسط ۴۴ انجمن تنظیم علفچر و نباتات طبی، احیا و حفاظت شده است.
احیا و حفاظت از این ساحات، ۷۴.۴ میلیون هزینه برداشته و از تطبیق آن ۴هزار و ۳۴۰ خانواده به صورت مستقیم مستفید شده‌اند.
برنامه احیا و حفاظت از ساحات مربوط به نباتات طبی، از طریق پروژه «تنظیم همه‌جانبه و ارزش‌افزایی محصولات نباتات طبی مبنی‌بر مشارکت جامعه» به پیش برده می‌شود.
ریاست علفچرها به‌منظور احیا و قرنطین ساحات هنگ و شیرین بویه، بسته‌های کاری احیا و ارزش‌افزایی محصولات نباتات طبی هنگ و شیرین بویه را که شامل کراچی دستی، بیل، کلنگ، بشکه، آب‌پاش، دست‌کش و دیگر وسایل مورد نیاز است، به ۴هزار و ۳۴۰ تن از اعضای انجمن علفچرها و نباتات طبی کرده است.
احمدخالد صاحب‌زاده، سرپرست ریاست علفچرهای وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که در بدل احیا و حفاظت ۸هزار و ۶۸۰ هکتار ساحه مربوط به هنگ و شیرین بویه، ۲۱۷ پروژه کوچک عایدادتی که شامل گاو و بز شیری می‌شود، به ۴هزار و ۳۴۰ تن از اعضای انجمن‌ها توزیع شده است. آقای صاحب‌زاده اهمیت اقتصادی پروژه‌های کوچک عایداتی را برای بهبود معیشت خانواده‌های روستایی اثراگذار توصیف کرده می‌گوید با استفاده از این روش برعلاوه‌ی این‌که محصولات نباتات طبی هنگ و شیرین بویه در سال‌های آینده افزایش می‌یابد، بخشی از در آمد خانواده‌ها از فروش محصولات حیوانی پروژه کوچک عایداتی افزایش می‌یابد.
نباتات طبی از جمله اقلام صادراتی با ارزش کشور و یکی از منابع مهم تامین کننده معیشت جوامع روستایی به شمار می‌رود که در ده سال آخیر میزان صادرات محصولات نباتات طبی نقش بسیار خوبی در انکشاف تولیدات ناخالص کشور داشته است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۶
Background image

نظارت از جریان کار اعمار چکدم  در قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فاریاب از جریان پیشرفت کار پروژه آبیاری اعمار چکدم قریه ماتو سینی ولسوالی قیصار با حضور نماینده‌گان مقام ولایت، ریاست‌های شهرسازی و اقتصاد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۴۰
Background image

تطبیق کمپاین مبارزه علیه ملخ در ولسوالی شولگره ولایت بلخ 

کارمندان فنی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کمپاین مبارزه علیه ملخ را در چندین منطقه ولسوالی شولگره ولایت بلخ تطبیق نمودند.
قریه‌جات کابل قشلاق، بهرام گورعلیا، شورچه، ازبیکیه و دلان اقچه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۱:۳۸
Background image

جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ

اعضای هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب و استرداد زمینهای غصب شده امارتی در ولایت بلخ  غرض جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی به قریه نوارد کوتگی ولسوالی بلخ سفر نموده و آبادی‌ها انجام شده در. . .

BACK TO NEWS