آغاز کار عملی پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی در میدان‌وردک

user-admin
شنبه ۱۳۹۹/۲/۲۰ - ۱۱:۲
میدان وردګ کې  د کرنیزو محصولاتو د مدیریت د پروژو عملي چارې پیل شوې


۲۱  ثور ۱۳۹۹
سنگ تهداب پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی وزارت زراعت در ولایت میدان‌وردک، با حضور مسوولان محلی، دهقانان و باغداران این ولایت گذاشته شد.
در این همایش، مظفرالدین یمین، والی میدان‌وردک گفت: «پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی برای دهقانان و باغداران یک فرصت خوب است و ساخت ذخیره‌خانه‌ها و سردخانه‌ها، در مصون‌سازی محصولات زراعتی میدان‌وردک رول عمده دارد.»
والی میدان‌وردک از همه‌گان خواست که همکاری کنند تا محصولات زراعتی میدان‌وردک مدیریت شود.
ولیداحمد تسل، رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت میدان‌وردک گفت که هدف از تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، مدیریت و حفاظت محصولات زراعتی و باغداری، برابرسازی زمینه‌ی کار و به طور عمده فراهم‌سازی زمینه‌ی رشد اقتصاد مردم است.
رییس زراعت میدان‌وردک گفت که با تطبیق پروژه‌های مدیریت محصولات زراعتی، جلو فاسد شدن بخش بزرگی از تولیدات زراعتی گرفته می‌شود.
پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی، که عملی می‌شود، ملکیت دهقانان و باغداران می‌باشد. دهقانان و باغدارانی که می‌خواهند از این تأسیسات برای‌شان ساخته شود، تنها ۱۰ درصد هزینه را می‌پردازند، زیرا ۹۰ درصد دیگر هزینه را وزارت زراعت برای‌شان می‌پردازد.
ساخت هزاران ذخیره‌خانه‌ی پیاز و کچالو برای دهقانان، اعمار صدها سردخانه‌ی صفر انرژی سارک برای نگهداری میوه و ایجاد هزاران کشمش‌خانه برای باغداران، توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه و سبزی به دهقانان و باغداران، همکاری با پروسس‌کننده‌گان بزرگ محصولات زراعتی، ممنوعیت احتمالی واردات مشابه به تولید داخلی در فصل برداشت آن در کشور و فراهم‌سازی قراردادهای فروش محصولات زراعتی، از موارد شامل در برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۵:۴
Background image

جلسه هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت کندز برگزار شد

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
جلسه هیئت تخنیکی  جلوگیری از غصب و استرداد زمین های غصب شده در ولایت کندز تحت ریاست مولوی امان ‌الله حسن رئیس هیئت تخنیکی و با اشتراک اعضای هیئت دایر گردید.
در این. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۵۱
Background image

سروی زمین‌های زراعتی قریه زمان کور بالا و ملکان ولایت پنجشیر جهت زهکشی

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری زمین‌های قریه زمانکوربالا و ملکان ولایت پنجشیر را جهت شناسایی ساحاتی که نیاز به زهکشی دارد سروی نمودند.
به اساس عرایض مردم زمان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۴:۴۸
Background image

نشست هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب ولایت نیمروز دایر گردید

۲۵ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
نشست هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌های امارتی ولایت نیمروز در اداره زراعت این ولایت و به سرپرستی مولوی شیراحمد رفیع رییس زراعت و با حضور اعضای هیئت دایر. . .

BACK TO NEWS