دو باب تکنیشن القاح مصنوعی در ولایت کندز با وسایل عصری تجهیز و به فعالیت آغاز نمود

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۱:۴
دو باب تکنیشن القاح مصنوعی در ولایت کندز با وسایل عصری تجهیز و به فعالیت آغاز نمود

دو باب تکنیشن القاح مصنوعی جهت اصلاح نسل حیوانات در ولایت کندز با وسایل عصری تجهیز و با حضور مسوولان ریاست زراعت و کمیته هالند به فعالیت آغاز کرد.
 در محفل افتتاح این تکنیشن‌ها مسول دفتر کمیته هالند و کارمندان اداره زراعت حضور داشته و در مورد اهمیت آن صحبت نمودند.
در ابتدا مسول دفتر کمیته هالند صحبت نموده گفت" در همآهنگی با ریاست زراعت  ولايت کندز قبلآ این دو واحد انتخاب و تثبیت گردید بود، و مسوولین آن بعد از آن که یک دوره آموزشی ۱۵ روزه را در تریننگ سنتر فارم دولتی کابل در باره القاح مصنوعی فراه گرفتند، خوشبختانه آمروز شاهد فعالیت آن در ولایت کندز می باشیم». 
بعدا به نمایندگی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولايت کندز آمر مالداری و صحت حيواني پیرامون موضوع صحبت نموده از همکاری‌های همیشگی دفتر  کمیته هالند در بخش مالداری در این ولايت ابراز تشکری نموده و برای مسوولین تکنیشن‌های ساحوی توصیه‌های همه جانبه آرایه نموده و تاکید نمود  که از وسائل متذکره استفاده اعظمی نموده تا باعث اصلاح نسل حیوانات محلی گردد.
وسایل تکنیشن ساحوی که شامل ۲ کانتینر نایتروجن، یک پایه میکروسکوپ، ۲ عدد گن، ۹٠ دانه استراخارجی و بعضی لوازم ضروری دیگر نیز می‌باشد با حضور داشت پرسونل آمریت مالداری و مسولان دفتر کمیته هالند برای شان توزيع گردید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۳:۲۸
Background image

دیدار معین مالی و اداری وزارت زراعت با والی ولایت پنجشیر 

۲۸ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و هیئت همراهش در جریان سفر به ولایت پنجشیر با حافظ محمد آغا حکیم والی آن ولایت در حضور. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۳:۱۱
Background image

سفر معین مالی و اداری وزارت زراعت به ولایت پنجشیر

۲۸ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و هیئت همراهش به ادامه سفرهای ولایتی‌اش به منظور بررسی وضعیت زراعت و مالداری و حل مشکلات. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۸ - ۱۲:۵۹
Background image

سفر رییس زراعت ولایت بغلان جهت افتتاح مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دند غوری 

۲۸ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی رحیم الله احدی ریس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان طی سفر به  ولسوالی دند غوری با مولوی محمد حسن شهاب ولسوال آن ولسوالی جهت افتتاحیه دفتر مدیریت خدمات. . .

BACK TO NEWS