کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

mail-admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۲۹
کمپاین مبارزه با ملخ‌ها در ولسوالی رباط سنگی هرات آغاز شد

مسئولان در ولسوالی رباط سنگی هرات ‌می‌گویند از دو روز به این‌سو ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان این ولسوالی هجوم آورده اند و  کمپاین نا بودی آن‌ها آغاز شده تا از ضرر رساندن به کشت و‌ زارهای زراعتی جلوگیری شود.
مفتی عبدالرحیم رحمانی، معاون ولسوالی کشک رباط سنگی هرات  می گوید" تقریبا در ۱۰ قریه شمار زیادی از ملخ‌ها به کشت و زارهای زراعتی دهقانان هجوم آورده و با همکاری مردم و مسئولان کمپاین دوا پاشی را آغاز کرده اند تا از ضرر به دهاقین جلوگیری صورت گیرد".
 در همین حال برخی از دهقانان با نگرانی از هجوم این ملخ‌ها خواستار توجه جدی مسئولان زراعت هرات به این معضل هستند.
 غلام غوث، یک‌تن از دهاقین این ولسوالی به آژانس باختر گفت: امسال باران آنان را امیدوار به حاصلات خوب کرده است و باید به معضل ملخ‌ها هر چه زودتر رسیدگی شود.
از سوی هم مولوی محمد نسیم سحر آمر امور زراعتی ریاست زراعت هرات می‌گوید که ملخ‌ها در سه ولسوالی پشتون زرغون، کشک کهنه و رباط سنگی هجوم آورده و مجادله با آنان هم اکنون جریان دارد.
 معضل ملخ‌ها همه‌ساله با آغاز فصل بهار در برخی از کشت و زارها به وجود می‌آید که با اقدامات سریع و موثر مسئولان وزارت زراعت در ولایت هرات کنترول می‌شود.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS