انوارالحق احدی در مراسم معارفه‌اش با کارمندان وزارت زراعت: برای تحقق اهداف به یک اداره شفاف ضرورت داریم

mail-admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۵ - ۱۵:۵
انوارالحق احدی در مراسم معارفه‌اش با کارمندان وزارت زراعت: برای تحقق اهداف به یک اداره شفاف ضرورت داریم

انوارالحق احدی در مراسم معارفه‌اش با کارمندان وزارت زراعت:
برای تحقق اهداف به یک اداره شفاف ضرورت داریم
۲۵ سنبله ۱۳۹۹
داکتر انوارالحق احدی، نامزدوزیر و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در مراسمی که روز سه‌شنبه ۲۵ سنبله به مناسبت معارفه‌اش با کارمندان این وزارت برگزار شده بود، با ارایه‌ برنامه‌های کاری‌اش گفت که برای رسیدن به اهداف و تحقق برنامه‌ها، به یک اداره شفاف و پاسخ‌گو نیازمند است.
آقای احدی در این مراسم به شفافیت‌ و مسلکی‌سازی وزارت زراعت تاکید کرد و گفت که او پس از بررسی و ارزیابی پالیسی‌ها و استراتژی‌های مربوط به این وزارت، در نظر دارد تا زون‌های مشخص زراعتی ایجاد کند. سرپرست وزارت زراعت با بیان این‌که ساحه‌ی کاری این وزارت گسترده و وسیع است، گفت: «برای رسیدن به این اهداف، ما به یک وزارت مسلکی و شفاف ضرورت داریم. عدم شفافیت در تمام ادارات دولتی، برای مؤسسات تمویل‌کننده یک مشکل است. انکار کردن از این، هیچ فایده‌ای ندارد. ما باید تلاش کنیم بر ضد فساد مبارزه کنیم.»
انوارالحق احدی گفت که انتقاد بیش‌تر نهادهای تمویل‌کننده از دولت افغانستان این است که پول مالیه‌دهنده‌گان‌شان به درستی به مصرف نمی‌رسد، اما وزارت زراعت باید در این زمینه شفاف عمل کند و حساب بدهد.
آقای احدی هم‌چنین به سهم‌ کم‌تر زراعت در اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت اکثریت مردم افغانستان به فعالیت‌های زراعتی مصروف‌اند اما سهم‌شان در اقتصاد ملی به ۲۶ درصد می‌رسد. او در عین حال ابراز داشت که میزان تولیدات زراعتی افغانستان در مقایسه با خیلی از کشورهای منطقه ناچیز است. به گفته‌ی آقای احدی، در بیش‌تر از کشورها از هر هکتار زمین تا شش متریک تُن حاصل برداشته می‌شود اما این رقم در افغانستان به کم‌تر از سه متریک تُن در هر هکتار می‌رسد.
سرپرست وزارت زراعت گفت که سکتور زراعت نیاز به ارقام مشخص در راستای مقدار تولید، تقاضا، مصرف و واردات محصولات زراعتی دارد. به گفته‌ی او، این ارقام باید بر اساس تحقیقات علمی به دست بیاید.
داکتر انوارالحق احدی در سخنان خود به مکانیزه‌سازی زراعت تاکید کرد و گفت که در فعالیت‌های زراعتی باید تحقیقات علمی نیز در نظر گرفته شود. آقای احدی ابراز داشت که بر اساس تحقیقات علمی و دقیق، باید زون‌های مشخص زراعتی ایجاد شود و به این ترتیب، زراعت افغانستان از حالت سنتی آن خارج و مکانیزه ساخته شود.
در این مراسم، حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، به نماینده‌گی از تمامی کارمندان وزارت به آقای احدی خوش‌‌‌‌آمدید گفته و برایش در پیش‌برد برنامه‌ها و کارش در وزارت زراعت، آرزوی موفقیت کرد.
آقای غفوری گفت که زراعت یکی از سکتورهای بزرگ و دارای ساحه وسیع کاری در کشور است. او افزود که این سکتور ۲۵درصد در اقتصاد ملی سهم دارد، اما ظرفیت آن را دارد تا این سهم به ۵۰درصد افزایش یابد.
معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، با بیان این‌که تمامی کارمندان این وزارت همکار خوب آقای احدی خواهند بود، از طرح نقشه راه زراعت برای ۱۰ سال آینده خبر داد. او گفت: «عنقریب نقشه‌ی راه سکتور زراعت برای ۱۰ سال آینده با تمرکز برای افزایش صادرات، کاهش واردات و رسیدن به خودکفایی در سکتور زراعت، نهایی می‌شود.»

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۲
Background image

به ۷۰ مالدار در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ خوراکه چاق کننده حیوانات توزیع شد 

۶ سرطان ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت ولایت بلخ درهمکاری کمیته هالند برای افغانستان  برای ۷۰ تن از مالدارن ولسوالی دهدادی ولایت بلخ به مقدار 7 هزار کیلوگرام خوراکه کانسنتریت چاق کننده حیوانات. . .

BACK TO NEWS