امضای تفاهم‌نامه‌ توزیع قرضه به ارزش بیش از دو میلیارد افغانی میان صندوق انکشاف زراعت و وزارت مهاجرین

naim.rezai
چهارشنبه ۱۴۰۰/۴/۹ - ۱۶:۵۱
امضای تفاهم‌نامه‌ توزیع قرضه به ارزش بیش از دو میلیارد افغانی میان صندوق انکشاف زراعت و وزارت مهاجرین

۹ سرطان ۱۴۰۰
صندوق انکشاف زراعت و وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۲.۲ میلیارد افغانی به منظور توزیع قرضه به مهاجرین بازگشت‌کننده به وطن، امضا کردند.
شیرشاه امیری معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت که وزارت زراعت از طریق صندوق انکشاف زراعت که یک نهاد غیربانکی قرضه‌دهنده است، تلاش دارد تا به پناهجویان بازگشت‌‌کننده و فعال در عرصه‌ی زراعت خدمات قرضه‌دهی فراهم کند. او گفت براساس این تفاهم‌نامه به نُه‌هزار بازگشت‌کننده‌‌ی فعال در عرصه‌ی زراعت که طی پنج سال آینده از سوی وزارت مهاجرین معرفی شوند، به ارزش ۲.۲ میلیارد افغانی قرضه داده می‌شود.
 هم‌چنین شیرعلم املوال معین پالیسی و تطبیق برنامه‌‌‌های وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، می‌گوید که براساس این تفاهم‌نامه برای پناهجویان و بی‌جاشدگان که در داخل و خارج از کشور به سر می‌برند، با اعطای این قرضه‌ها فرصت‌های کاری برای‌شان فراهم می‌شود.
صندوق انکشاف زراعت یک نهاد دولتی غیربانکی است که زیر نظر وزارت زراعت فعالیت می‌کند. این صندوق از زمان تاسیس‌اش‌ تاکنون، برای حمایت از بخش‌های مختلف مربوط به زراعت و مالداری بیش از سیزده میلیارد افغانی قرضه منظور کرده است. تاکنون ۵۶هزار دهقان و سرمایه‌گذار در بخش‌های زراعت و مالداری، از ۱۰.۷ میلیارد قرضه مستفید شده‌اند.
ایمل آرمان رییس صندوق انکشاف زراعت، می‌گوید که توزیع این قرضه‌ها بر افزایش فرصت‌های کاری و تولیدات تاثیر زیاد داشته است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۶
Background image

اشتراک وزیر زراعت در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم در فاریاب

۳۰ حمل ۱۴۰۳ ه‍.ش
مولوی عطاءالله عمری  وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در مراسم لف دستار یازده تن از حافظان قرآن مجید از مدرسه خالد بن ولید در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب اشتراک نمود  و روی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۴۵
Background image

۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی برای دهاقین در ولایت مرکز بامیان توزیع شد

موسسه خدمات اجتماعی و اقتصادی زنان طی مراسمی با حضور داشت مسوولان محلی ولایت بامیان، مسئولین موسسه تمویل کننده و تطبیق کننده، دهاقین و رسانه‌ها به تعداد ۲۴ عراده تراکتور کوچک دستی را. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۰:۳۷
Background image

آموزش دهی دهقانان و مالداران در مورد حفظ مصوونیت مواشی و مزارع از حوادث طبیعی در ولایت بلخ

مدیریت خدمات زراعتی ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ برای ده‌ها تن از مالداران و دهقانان منطقه زادیان مهاجر برنامه آگاهی دهی را در مورد مصوون ماندن زمین‌های زراعتی و مواشی مردم راه‌اندازی. . .

BACK TO NEWS