ورکشاپ سه روزه گزارش دهی محققان ریاست عمومی انستتیوت تحقیقات زراعتی پایان یافت

user-admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۹:۱۴
د کرنیزو څېړنو د عمومي انستیتوت د څېړونکو د راپور ورکولو درې ورځنۍ ورکشاپ پای ته ورسېد

ورکشاپ گزارش دهی محققان ریاست عمومی تحقیقات زراعتی وزارت زراعت که برای سه روز به منظور شریک سازی نتایج  تجارب تحقیقات زراعتی محققان که در ۲۲ فارم زراعتی وزارت زراعت انجام شده بود خاتمه یافت.

 در سومین روز این ورکشاپ که در در بادام باغ کابل  برگزار شده بود مولوی صدراعظم‌عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اشتراک کرده و تاکید بر توسع فعالیت‌های تحقیقاتی در بخش زراعت کرد.
مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری در این برنامه از محققان خواست که  نتایج تجارب و تحقیقات جدید خود را با هقانان و مالداران  شریک نمایند که آنها بتوانند به زندگی خود بهبود اقتصادی بدهند:"کار شما وابستگی به تمام افغانستان دارد، چون اگر روی نباتی کار نمائید و نتیجه مثبت بدهد، فردا آن نبات در تمام ملک ترویج می‎‌شود و مردم آن را  کشت و در خوراک شان استفاده می‌نمایند، کوشش نمائید روی نباتاتی کار نمائید  که به خانواده‌ها مصوونیت غذایی و بهبود اقتصادی بیاورد و ملک را به سمت خودکفایی سوق دهد، مسوولیت بیشتر متوجه شما کارمندان تحقیقات می‌باشد تا با کارهای ثمربخش در زندگی مردم تغییر بیاورید و این مسوولیت بزرگ است، رهبری وزارت هم تلاش می‌کند با ترویج و توزیع تخم‌های اصلاح شده نباتات استراتیژیک به شما و دهقانان سهولت فراهم کند تا میزان تخم اصلاح شده افزایش یابد، وزارت با تلاش‌هایش امسال حدود ۴۰ هزار متریک تن گندم توزیع نمود و در نظر داریم که سال آینده این میزان را به ۸۰ هزار متریک تن برسانیم، همین گونه روی ترویج و توزیع تخم سبزیجات نیز کار می‌نمائیم تا بتوانیم پس از تحقیق آن را به دسترس دهقانان برسانیم".
بعدآ مولوی نصرت الله ‌طلحه رئیس عمومی انستیتوت تحقیقات زراعتی پیشنهادات و نیازمندی‌های فارم‌های تحقیقاتی را به معین زراعت و مالداری پیشکش نمود و خواستار توجه به آن شد.
قابل ذکر است برنامه گزارش دهی سالانه ریاست عمومی انستیتوت تحقیقات زراعتی به مدت سه روز ادامه داشت و کارمندان فارم‌ها و مدیریت‌های تحقیقات از تمام ولایات در آن حضور داشتند و گزارش فعالیت‌ها و تجارب تحقیقات خویش را با هم  شریک ساختند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۵:۵
Background image

سفر رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت به ولایت جوزجان 

۷ اسد  ۱۴۰۳ هـ.ش
مولوی نصرالله مظهری رییس انسجام و جمع آوری عشر وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به منظور نظارت و بررسی از روند جمع آوری عشر و زکات به ولایت جوزجان سفر کرده است.
این هیئت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۳:۴
Background image

نظارت از ادویه فروشی و کلنیک‌های حیوانی ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان

۷ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
از کلینیک‌های سکتور خصوصی، استیشن‌های القاح مصنوعی، ادویه فروشی‌های حیوانی و فارم‌های مرغداری ولسوالی فیض آباد ولایت جوزجان نظارت و کنترول بعمل آمد.
کارمندان ریاست زراعت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

BACK TO NEWS