کمپاین تطبیق واکسین بیماری انتروتوکسیمیا و کرم داخلی حیوانات آغاز شد

user-admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۳:۴۷
کمپاین تطبیق واکسین بیماری انتروتوکسیمیا و کرم داخلی حیوانات آغاز شد

کمپاین تطبیق واکسین بیماری انتروتوکسیمیا  یا ریخک و کرم داخلی حیوانات در بیست پنج ولایت کشور از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در همکاری کمیته هالند برای افغانستان به هدف جلوگیری از تلفات مواشی آغاز شد.
این کمپاین با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مفتی ذاکرالله ذاکر رئیس عمومی مالداری و صحت حیوانی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و مسوولان کمیته هالند برای افغانستان با تطبیق واکسین بالای حیوانات در ولایت کابل آغاز شد.
این کمپاین در ۲۳۹ ولسوالی کشور تطبیق می‌شود که از طریق آن یک میلیون ۴۳۴ هزار ۵۰۰ حیوان در مقابل مرض انتروتوکسیمیا یا در فصل بهار  و یک میلیون مواشی در فصل خزان که احتمال افزایش مرض در آن فصل می‌رود واکسین می‌شود و همین گونه در جریان این کمپاین دو میلیون 27 هزار حیوان در فصل بهار در مقابل بیماری کرم داخلی حیوانات واکسین گردیده و یک میلیون حیوان دیگر در فصل خزان واکسین می‌شود.
ریزش باران های اخیر سبب سبز شدن علفچرها و افزایش امیدواری برای مالداران جهت نگهداری خوراکه حیوانی در کشور شده است اما در عین حال در چنین حالت تغییر خوراکه در فصل بهار باعث افزایش امراض انتروتوکسیمیا و کرم داخلی حیوانات می‌گردد که به منظور جلوگیری از این امراض کمپاین جلوگیری از این امراض به راه انداخته شده است.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۵/۷ - ۱۱:۷
Background image

موسسه افغان اید پروژهای زراعتی و آبیاری‌اش را با وزارت زراعت شریک ساخت

طی جلسه‌ای در وزارت زراعت با حضور مولوی صدراعظم عثمانی معین زراعت و مالداری وزارت زراعت مسوولان  موسسه افغان اید طرح تطبیقی پروژهای‌شان را در بخش زراعتی، آبیاری و سایر بخش‌های مرتبط به. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۹
Background image

توزیع خوراکه حیوانی را برای‌ ۶۰ فامیل مالدار در دو ولسوالی ولایت کابل 

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 ریاست زراعت در همکاری کمیته هالند به منظور  بخش رشد و انکشاف سکتور مالداری به ۶۰ فامیل مالدار در در ولسوالی‌های میربچه کوت و گلدره ولایت کابل خوراکه حیوانی توزیع کرده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۳۶
Background image

کنترول و بررسي از مراکز جمع آوري پشم و کشمیره ولسوالی بغلان مرکزی

۶ اسد ۱۴۰۳ هـ.ش
 کارمندان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بغلان از ۲۶ مرکز جمع آوری پشم و کشمیره که  به همکاري دفتر کمیته هالند براي افغانستان و کمک مالي دفتر دی آی ایجاد شده است. . .

BACK TO NEWS