نفس برای آینده؛ یک‌هزار نهال در کابل غرس شد

mail-admin
چهارشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۱ - ۱۶:۱۳
نفس برای آینده؛ یک‌هزار نهال در کابل غرس شد


۲۱عقرب ۱۳۹۹
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به همکاری سفارت ترکیه و دفتر «تیکا» یک‌هزار نهال را در قلعه‌مسلم شهر کابل غرس کردند.
این برنامه نهال‌شانی تحت نام «نفس برای آینده» از سوی کشور ترکیه راه‌اندازی شده بود. ترکیه همه ساله یازدهم نوامبر، در ۲۶ کشور ۱۱ میلیون نهال به منظور جلوگیری از آلودگی هوا غرس می‌کند. افغانستان نیز یکی از این کشورهای به حساب می‌آید.
محبوب‌الله ننگ مراقبت کننده معینیت زراعت و مالداری و رییس تصدیق تخم های بذری، در برنامه نهال‌شانی گفت: «پروژه نفس برای آینده وقتی که ابعاد آینده پروژه را می‌بینیم در مقابل چالش‌هایی که دنیا در آینده مواجه می‌شود، به آن پاسخ‌گو می‌باشد.»
او هم‌چنین گفت: «پروگرام نهال‌شانی در افغانستان در سطح کابل تحت پروژه کمربند سبز تطبیق می‌گردد. در ده سال آینده ما شاهد ده‌هزار هکتار جنگل نو و ساحات سبز خواهیم بود.»
آقای ننگ می‌گوید که در چند سال گذشته در سطح کابل در ساحات مختلف در حدود سه‌هزار هکتار کمربند سبز ایجاد شده است.
در همین‌حال، آتاسای ایرونگون مستشار سفارت ترکیه نیز، در مراسم نهال‌شانی خزانی گفت: «در این‌جا در چوکات کمپاین نفس برای آینده ۲۰۲۰همزمان جهت نهال‌شانی با هم جمع شدیم قرار است هزار نهال غرس نماییم.»
آقای ایرونگون افزود که امید است که با غرس نهال‌ها همه ساله به یک جنگل مبدل گردیده و هوای کابل تازه گردد.
در همین‌حال، ذوهتو چال رییس دفتر «تیکا» یا اداره انکشافی ترکیه در افغانستان، گفت که امروز در ترکیه در ۸۱ شهر، ۹۱۱ ولسوالی و ۲۶ کشور دنیا نهال‌شانی صورت می‌گیرد. تیکا در۲۱ کشور ۱۱ میلیون نهال غرس می‌کند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۹:۵
Background image

جلسه ‌هیئت مدیره شرکت کانال ننگرهار در وزارت زراعت دایر شد 

جلسه‌ هیئت مدیره  شرکت زراعتی کانال ننگرهار  برگزار و در آن مولوی غلام ‌الرحمان کظیم رئیس و تیم تخنیکی شرکت یاد شده  فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ و پلان امسال شان را به هیئت مدیره ارائه نمودند.
. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۶:۱۷
Background image

ورکشاپ پلان‌گذاری نباتات تابستانی زون مرکزی دایر گردید

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ریاست عمومی تحقیقات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به‌ همکاری دفتر سازمان خوراک و غذا سازمان ملل، ورکشاپ پلانگذاری نباتات تابستانی زون مرکزی را برگزار نمود.
مولوی صدراعظم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۳۹
Background image

تاکید معین مالی و اداری بر فعال سازی فابریکه لبینات ریشخور

۵ ثور ۱۴۰۳ هـ.ش
ملا آغاجان آخوند «حاجی سالم» معین مالی و اداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از فابریکه پروسس لبنیات واقع در ساحه ریشخور ولایت کابل بازدید و تاکید بر فعال سازی آن کرد.
م. . .

BACK TO NEWS